Caiway modem naar Router...

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een modem van Caiway waarmee je de computer op 2 manieren van internet kan voorzien:
Via LAN en via USB.

Nou wil ik deze router gaan kopen en erachter zetten om boven op mijn pc ook te kunnen internetten, maar ik weet niet zeker of die router ook bekabelde uitgangen heeft.
Mocht dit nu niet zo zijn...
Kan ik dan de router op de LAN aansluiting zetten en de pc beneden (vlakbij de modem) voorzien van internet via de USB aansluiting?

En kan ik met deze kaart (die ik al in de pc heb zitten) zonder problemen het signaal van die router oppikken?

Of moet ik ook een Conceptronic Router gaan kopen?

Alvast bedankt,
Karim

Meer info over de router
http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&cid=1&scid=4&localeCode=EN_NLD&pid=1506

Er zitten 4 poorten op dus dat is het probleem niet.

Mocht het budget het toelaten dan zou ik kiezen voor een Linksys WRT54G gaan.
Deze zijn veel stabieler en dan koop je een router die zeer goed en waar je minder kans op problemen krijgt.Zeker que daardloos signaal heeft de linksys vaak meer mogelijkheden om dit eventueel te versterken

Hier kun je prijzen vinden en de goedkoopste is 47 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/87193/linksys-wrt54gs-(54mbps-4x-100mbps-1x-100mbps).html

Het netwerkkaartje zal meestal geen probleem zijn.

Routers moet je altijd via de LAN aansluiten en niet via de USB kant van het modem. Vanaf de router ga je dan naar de diverse pc's. Je kunt meestal niet en de usb en de LAN aansluiting van het modem gebruiken.

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt!

Je kunt meestal niet en de usb en de LAN aansluiting van het modem gebruiken.

Maar omdat er 4 poorten opzitten is het ook niet meer nodig om met USB te werken.
Ik kan gewoon 1 pc wired aansluiten via de router en 1 draadloos.

Het is nog een kado voor sinterklaas :p:o
Dus het zal geen Linksys worden:confused:
Maar ik zit ook niet onwijs ver van mijn modem af met m'n draadloze pc...

Karim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan