calc en base besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarlF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
hallo
Ik heb een calc rooster opgezet met daarin een listbox of combobox zoals je wenst die gelinkt staat met een tabel in base. Wanneer ik op de formulier navigator klik blijken alle instellingen goed te staan als daar zijn path e.d.

Het calc sheet werkt goed en de verbinding met base ook totdat ik calc afsluit.
Bij het opnieuw openen van mijn calcsheet blijkt onder de formuliereigenschappen dat het path naar mijn sheet niet meer ingevuld staat. De listbox of combobox vertoont bijgevolg geen gegevens meer vanuit base.

Hoe kan ik nu eigenlijk maken dat de verbinding actief blijft, zelfs na een reboot. Het is niet echt interessant dat ik telkens het calc sheet opstart alle verbindingen en path's opnieuw dien in te stellen.

iemand?

Inderdaad beste vriend, dit is identiek hetzelfde probleem als het mijne. Meer zelfs, de persoon die de vraag op dat forum stelde is mij heel goed bekend, het is namelijk ikzelf die daar die vraag gepost heb.

Daar heb ik als laatste melding gereageerd dat het probleem opgelost was met de focus te verplaatsen naar het besturingselement. Dit leek inderdaad voor een tijdje een oplossing maar op heden is het weer hetzelfde probleem en nu met de instelling aangevinkt.

Wanneer je op formulier eigenschappen klikt kan je het path aanduiden van de base tabel. Maar blijkbaar kan OO dit niet onthouden na afsluiten van het programma. Er is ergens een instelling die verkeerd staat, maar welke? dat is de vraag.

Gezien ik beter uit de voeten kan in het Nederlands dacht ik maar mijn vraag te posten op een Nederlandstalig forum. Vandaar mijn vraag hier.

Toch bedankt hoor voor uw reactie. Er is toch tenminste iemand die reageert.

Thx mate.

CarlF.

heb inmiddels OO in de prullenbak gegooid.

Eventjes een demo van filemaker gedownload en hopsa... problemen opgelost.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan