Calc formule vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alucard

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Hier dan ook nog maar even de vraag aangezien ik in het verkeerde forum onderdeel zat.

Mischien iets omslachtig maar het gaat om deze vraag.

Excel formule vraag

De vraag van het dropdown menu is inmiddels opgelost door verder te zoeken in het forum dan mijn neus lang is maar ik blijf met het volgende zitten.

Wat ik nu nog zou willen is dat in het dropdown menu zichzelf aanpast, ik leg uit.

Per dag kan men kiezen uit 7 verschillende diensten. Nu wil ik eigenlijk dat als iemand een dienst gekozen heeft deze dienst voor de rest niet meer te kiezen valt. In een ander onderdeel van het forum werd dit al een "leeglooplijst" genoemd.

Is dit ook mogelijk?

Voorbeeld van het rooster zoals het nu is heb ik bijgevoegd.

2e vraag is, kan ik het rooster ook zo beveiligen dat iedere werknemer het digitaal kan invoeren maar dan, dmv een wachtwoord, alleen zijn eigen dagen kan invullen en niet kan werken in de dagen van een ander? Er moet dan uiteraard wel een admin wachtwoord op komen die uiteindelijk alles kan veranderen mocht dit nodig zijn.

Vriendelijke groet

Alucard

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry hoor Alucard, maar wat denk je in Calc meer te bereiken dan in Excel?

Hoi Alucard,

ik denk dat je hier echt met een macro aan de gang moet:

Voor de eerste vraag:
- als cel.mutatie bevat een dienst dan
- zoek in kolom van cursor naar datum zowel boven cursor als onder [=bereik]
- is dienst al gekozen in 1 van de andere cellen in bereik?
- JA: verwijder cel waarde en display msgbox
- NEE: sta mutatie toe

Voor de tweede vraag:
- dit kan niet met de standaard beveiliging van excel maar je zou bij een mutatie op een cel het het ww van de betreffende gebruiker kunnen vragen [indien al in geheugen aanwezig dan niet]. Maar dan moet je een 'plek' vinden om de wachtwoorden veilig op te slaan. Dit kan allemaal wel maar niet geheel 'waterdicht'.

Beste,

We zitten hier in de sectie Calc van Open Office.
Betreft het nu een vraag over Excel of Calc?

Beste,

We zitten hier in de sectie Calc van Open Office.
Betreft het nu een vraag over Excel of Calc?

Hallo,

Ik gebruik dus Calc ik had alleen de vraag in eerste instantie verkeerd geformuleerd en schijnbaar ook het bestand verkeerd opgeslagen maar dat was omdat ik op het werk het in eerste instantie moest openen met Excel, dit is inmiddels verholpen. Het probleem zit hem in het feit dat er op internet weinig te vinden is ver het maken van een aflooplijst in CALC.

Dat was dus mijn vraag, of iemand weet hoe je zoiets maakt en of daar een jip en janneke uitleg bij kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan