Calc koppelen aan Writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DyNo36

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hallo,

Voor mijn stage, ben ik bezig met het ontwerpen van een catalogus van producten dat dit bedrijf verkoopt. Nu heb ik alle artikelen die dit (pas gestart) bedrijf verkoopt in Calc gezet.

Dus een artikelnummer, Omschrijving van het product, Prijs, Etc. staat allemaal netjes in dit bestand in verschillende kolommen.

Nu heb ik een mooi ontwerp/indeling voor de catalogus in Writer gemaakt. En goedkeuring gekregen voor mijn ontwerp.

Het is de bedoeling, dat ik het Calc.bestand waar alle artikelen instaan, koppel aan het Write bestand. Zodra ik een prijs wijzig in het Calc bestand, het automatisch ook in de catalogus word gewijzigd.

In de catalogus, komt te staan. Artikelnummer, Omschrijving, Prijs.

Mijn vraag is: Hoe realiseer ik dit?
Het zijn ongeveer 2000 artikelen, die ik allemaal aan de catalogus moet toevoegen. Dus ik zoek een handige snelle manier, die mijn layout niet beschadigd.

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt!!

m.v.g

CTRL + F2, tabblad 'database' - 'browse'...

Oke, ik ben blij dat je me wilt helpen !

Maar ik snap het nog niet helemaal..
Ik heb even snel een voorbeeld gemaakt.

misschien, als ik wat duidelijker ben dat je me beter kunt helpen.
Let op:

Hier staan de artikelen het zijn er 2000 ongeveer

Hier is een soortgelijk ontwerp van de catalogus/folder die ik moet maken in Writer!!

En dit krijg ik.. als ik doe wat jij zegt:

Ik moet gewoon de gegevens makkelijk kunnen koppelen aan het calc bestand

het moet kunnen

Kom oppppppppp
Ik zit nog steeds met de vraag !! :confused:
iemand kan me toch wel ff helpen?!:shocked:

Tut tut,, we zijn niet altijd in de buurt....

Maar evengoed. Even gekeken wat je wilt. Dit is dan beter te regelen met behulp van de database tool "gegevensbron" in 3.0 of "base" in 2.4 je kunt dan tabellen maken en/of importeren, formulieren maken om ze bij te werken en/of te vullen. Met rapporten maak je de uiteindelijke catalogus.

Het probleem is dat je een rapport nodig hebt met "groepen" Je verwijst met meer artikelen naar dezelfde afbeelding in je layout.

Als je ervaring hebt met Access dan kom je hier zeker wel uit. Een handleiding van versie 3 vind je hier http://documentation.openoffice.org/manuals/userguide3/0100GS3-GettingStartedOOo3.pdf

Oke, ik ga er zsm mee aan de slag
Helaas moet ik eerst vele prijzen veranderen.
Volgende week woensdag laat ik even weten of het me gelukt is!
alvst bedankt !

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan