Ik wil enkele keren waarden die afhankelijk zijn van elkaar in excel opnieuw laten calculeren. Ik doe dat nu met een macro.
Nu heb ik een macro die er zo uitziet:
Maar dan berekend hij telkens opnieuw alle cellen in het werkblad.
Ik zoek een methode om telkens eerst enkele keren cel C12 te herberekenen. Vervolgens pas 1 maal L11 (eigenlijk L11:Q16 = 1 grote samengevoegde cel, ik weet niet of dat verschil maakt) opnieuw te laten berekenen en daarna I19 steeds opnieuw te laten berekenen tot de macro opnieuw wordt uitgevoerd (d.m.v. een knop).
Ik weet niet of het iets makkelijker maakt maar eventueel hoeft het steeds heruitrekenen van I19 enkel als er aan een bepaalde voorwaarde is voldaan.
Hoe kan ik die code aanpassen?
alvast bedankt.
Nu heb ik een macro die er zo uitziet:
Code:
Sub ()
'
'
'
Calculate
Calculate
Calculate
Calculate
Calculate
Calculate
Calculate
End Sub
Maar dan berekend hij telkens opnieuw alle cellen in het werkblad.
Ik zoek een methode om telkens eerst enkele keren cel C12 te herberekenen. Vervolgens pas 1 maal L11 (eigenlijk L11:Q16 = 1 grote samengevoegde cel, ik weet niet of dat verschil maakt) opnieuw te laten berekenen en daarna I19 steeds opnieuw te laten berekenen tot de macro opnieuw wordt uitgevoerd (d.m.v. een knop).
Ik weet niet of het iets makkelijker maakt maar eventueel hoeft het steeds heruitrekenen van I19 enkel als er aan een bepaalde voorwaarde is voldaan.
Hoe kan ik die code aanpassen?
alvast bedankt.