• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Calculatie en prijskaartje Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjtasse

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een excel bestand te maken, zodat als ik een prijs wijzig er ook een nieuw prijskaartje gemaakt moet worden. Dit wou ik doen doormiddel van een check box of een letter ofzo plaatsen. In de bijlage heb ik het bestand toegevoegd. Heeft iemand tips? ik kom er helemaal niet uit.

(de vorm van de prijskaartje staan op het tweede werkblad. Deze zouden ook op werkblad een kunnen staan als het dan wel zou kunnen werken).

Alvast bedankt,

Constantijn Stassen

Bijlagen

Bedankt voor je hulp maar dit is nog niet echt wat ik zoek het is wel handig voor het te verwerken al! dat is al super! Maar als ik bijvoorbeeld dadelijk 60 producten er heb in staan en ik verander drie prijzen dat hij me dan van die producten kaartjes maakt zodat ik die alleen hoef uit te printen. Dit kan misschien d.m.v. van een check box of iets anders. Anders moet ik altijd alles printen en het wordt dadelijk nog al een vrij groot document.

Ik heb even een nieuw document toegevoegd is misschien makkelijker.

Ik heb er buttons met P toegevoegd! als ik dan op deze button klikt dat hij me een nieuw prijskaartje aanmaakt.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Constantijn,

Je hebt al een oplossing gevonden, prima.

Nu nog een macro die werkt.
Dit kun je bereiken door met recorder een macro op te nemen die het printen uitvoert zoals jij wilt.
Koppel daarna je knoppen aan die macro en klaar is kees.

Ik heb al wat macro's gemaakt. Begint nu op te schieten.

Maar nu heb ik nog een vraag: Als ik bijvoorbeeld alleen de gele paprika wil uitprinten dat hij me dit dan op blad 2 bij het eerste kaartje zet. Want zo schiet ik er nog niks mee op.
Nou zet hij me precies de kaartjes op de zelfde plek en kan ik er net zo goed een vaste verwijzing na maken.

Dus als ik bijvoorbeeld paprika groen wil afdrukken dat hij me dat bij het eerste kaartje zet.
Ik weet niet of dit wel mogelijk is met excel.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik denk dat er iets mis is gegaan. Ik zie nergens VBA codes. Zijn ook buttons weg. Ik ben er gisteren nog hele avond mee bezig geweest. Ik kom er niet uit:confused:

Alvast bedankt!

Constantijn er zit wel degelijk VBA in want Excel vraagt dierect of je de macro's wilt activeren.

Wat doet het progje, als je op de gele P klikt dan neemt het prijskaartje de gegevens over van de betreffende regel.

Start de macro's klik op de eerste gele P en kijk op het prijskaartje.
Klik vervolgens op de andere P's en controleer iedere keer je prijskaartje.

Excel had een beetje problemen! maar dat doet het nu. Maar nu is het nog niet opgelost. Als er nu twee wil afdrukken is dat niet mogelijk. Sorry van dat VBA kan ik niks.

Alvast bedankt!

Constatijn,

Ik was ervan uitgegaan dat jij enige VBA kennis zou hebben.
Nu blijkt dit niet zo te zijn of heb ik dat verkeerd begrepen.

Wat jij wil is volgens mij het volgende:
Selecteer de gewenste aanpassingen neem die over op de prijskaartjes en print die dan uit.
Oftewel heb je 3 wijzigingen dan alleen die 3 als prijskaartje.
Heb je er 6 dan slechts die 6 als prijskaartje.

Klopt dat?

Dit klopt precies. Ik kan ze wel allemaal printen maar hier komen dadelijk misschien wel 200 producten in te staan. Is dit wel mogelijk met excel?

Alvast bedankt!

Constantijn,

Wat zeg je nu, is dit wel mogelijk in Excel:o

De enige beperking zit voor het scherm:D

Ik wil nog net niet zeggen alles kan maar veel wel, erg veel.

Ik denk dat ik hierbij maar de vraag ga afsluiten dan of zou er nog iemand met een antwoord komen? Ik denk dat ik het anders maar gewoon handmatig moeten blijven doen! Of kijken voor een programma wat het kan. Of weet u nog een manier hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!

Constantijn,

We gaan toch niet opgeven, hoop ik.

Je vraag is helder en de oplossing komt eraan, heb even geduld.

Constantijn,

Een versie die werkt zoals jij dat wilt.

Wijzig iets in de kolommen A t/m N en er verschijnt een P in kolom O.

Als je nu op "Maak Prijskaartjes" klikt worden er prijskaartjes gemaakt van alle artikelen die een P in kolom O hebben.
Vervolgens wordt Blad 2 actief en zie je de prijskaartjes.

Extra optie.
Als er op Blad 1 in kolom O een P staat en je bent op Blad 2 dan zit ook daar een knop om de prijskaartjes te maken.

Bijlagen

echt super bedankt!!! Nu ben ik nog eens lastig! Zou dit ook kunnen met een button erachter dat als ik daarop klikt dat hij me dan een kaartje aanmaakt? Dan zou het echt super zijn! Ik weet ik ben erg lastig!

Alvast super bedankt!

Dag Constantijn,

Probeer deze eens.

Je kunt maximaal 16 stickers maken.
Klik op de gele cel van kolom O.
Doe je dat 16x dan krijg je 16 gelijke stickers.
Elke combinatie is echter mogelijk.
Is je stickerblad vol, dan komt er een berichtje.

Dus geen knopjes nodig.

Hopelijk heb ik je zo een beetje begrepen.

Bijlagen

Bedankt echt precies wat ik zoek echt super bedankt! Dit forum is echt super ik ga snel een donatie doen! :p Ik ga deze vraag melden als opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan