• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Calculatie met posten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkc

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Beste Forum leden,

Ik wil een calculatie maken met vaste posten.
Deze posten staan op een apart blad, en zijn verschillend van grote.
Ik doe er een bijlage bij waar ik verschillende dingen op vermeld heb.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Henk

Bijlagen

Beste Henk,

Zou je ons op weg kunnen helpen om jou te helpen?
Kun je je voorbeeldje uitbreiden met de situatie zoals je het zou willen hebben en het tabblad Posten willen uitbreiden met wat de 1,2,3 etc betekenen?
Ik snap namelijk niet veel van je omschrijving op Blad 2 en ook uit het tabblad 'Posten' haal ik niets waar ik wat mee kan.

Richard

Hoi Daniel,

Dit is ongeveer wat ik bedoel.
Alleen mijn vraag is nu ook als er in de posten maar een paar regels staan, kunnen die op het calculatieblad dan weg blijven, dus minder regels tot aan de volgende post.
Ik bedoel als je een post opent met bijvoorbeeld 5 regels dat er dan ook maar 5 regels geplaatst worden.
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om op het calculatie blad het getal 001 naar 1 te krijgen, en de lege regels zijn weg???

Groeten Henk

Henk de oplossing dat ik post(e) is maar omdat ik ook niks beter kan aanbrengen op je vraag , ik wilde enkel wat duidelijkheid in je vraag krijgen . bekijk nu of dit ook al in de buurt komt van ....
Ik heb op de twee tabbladen verborgen kolommen( B ) gemaakt met daarin een formule die een bepaalde waarde creëert om daarna verticaal te zoeken op .
Om tot een degelijke oplossing te komen :rolleyes: zullen er matix formulles aan te pas kommen :evil:
getal 001 naar 1 te krijgen, en de lege regels zijn weg???
ik heb in de validatie 001;002;003 enz. gezet , hiervoor kan je een formule gebruiken die zoals in jouw vb de werkelijke waarde uit kolom A pakt =AANTAL.ARG enz weet ze niet van buiten , ooit heb ik er eentje van Roncancio opgeslagen , maar die pc is nu niet binnen mijn bereik .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Daniel,

Het is ongeveer dat wat ik wil hebben.
Alleen nu moet ik het nog voor elkaar zien te krijgen als er niks staat dat ik verder geen gegevens te zien krijg.
Als ik maar 2 posten heb, dan moet ik er ook maar 2 zien, nu zie ik ook de rest tot aan dat gene wat is geselecteerd in mijn geval tot regel 150.
Het is de bedoeling dat er onderaan andere gegevns komen zoals wie heeft het ingevuld, offerte nummers en zoiets.
Hier ben ik nog niet overuit.

Laat dat ALS(ISLEEG weg en kijk eens naar een ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN............ of een ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN ....... dit voor de formule op je tabblad calculatie in kolom C ( uit de pols , excel staat vast wegens het proberen te schrijven van een macro en via taakbeheer lukt het nog niet :eek: )

Daniel,

Deze oplossingen werken niet, maar ik ga er morgen weer mee verder.
Ik heb er voor vandaag even genoeg van.

Groeten Henk

Henk ,
Deze oplossingen werken niet
ff google op ALS(ISFOUT of ALS(ISNB ......... dan had je tal van formules gezien die er zou uitzagen
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B3;Posten!$B$1:$D$150;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(B3;Posten!$B$1:$D$150;2;ONWAAR))
deze staat in jouw bestandje op rij 3 kolom C , je kan deze doortrekken naar onder . Ik heb een matrix formule geplaatst op tabblad " Posten " R2:R42 die de lege cellen uit je kolom A weghaalt , dit bereik heb ik dan benoemd tot =keuzelijst ( Ctrl F3 ) deze keuzelijst gebruik ik dan in de dropdown cellen op je tabblad Calculatie A3:A104 deze range kan je aanpassen aan je wens .
bekijk het eens of dit bruikbaar is voor jouw toepassing ? vergeet de hulp kolommen "B" niet in de beide tabbladen .

Bijlagen

Ik snap het nog steeds niet, het zal wel aan ons liggen zeker :D

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny ;) , ik heb het ook 2 maal moeten lezen en inproviseren > vandaar mijn stuntelige eerste opmaak .
Trouwens mijn laatste opmaak kan ook nog beter daar ik twijfel aan de matrix en als de cijfers niet in volgorde van klein naar groot in het tabblad " Posten " staan dan ff een formule met kleinste enz. :P

He Trucker :D;)

Het heeft lang geduurd eer je mijn berichtje hebt gelezen :D :p :D

Nog een fijne nacht toegewenst ;)

Groetjes Danny. :thumb:

Sorry als ik jullie door mijn vraagstelling op het verkeerde been heb gezet.
Maar ik moet zeggen ondanks alles hebben jullie mij toch een eind verder geholpen.
Bedankt alvast hiervoor.

Ik ga vandaag ermee verder, ik hoop dat het mij nu verder zelf zal lukken.

Groeten Henk

Henk , wij zijn nu ook niet van de slimste :P en lezen al eens verkeerd . Ik wilde al vroeger reageren , maar via de smartphone krijg ik de gegevens niet meer volledig binnen en ga ik naar de home van www.helpmij.nl dan krijg ik de melding dat ik met een verouderde browser werkt " windows mobile 6 " .
Zijn er vragen of snap je het niet > dit is een forum om vragen te stellen , eventueel vul je het handmatig in wat je wil verkrijgen ( met een andere kleur opmaak ) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan