Ik heb een soortgelijke vraag als op dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/622271-Variabelen-automatisch-terug-zetten-op-0 . Wat ik probeer te bereiken is dat een nummeriek calculatie wordt gemaakt en het resultaat in een query wordt opgeslaan.
Op een formulier heb ik een control "gewicht" daarnaast een control "min". De gebruiker vult in het control "min" een getal in en met de on_click event van een knop wordt die waarde afgetrokken van "totaal" en die aangepaste waarde moet dan worden opgeslaan in de query (net zoals in de mutaties database van Octafish in het andere topic.)
Oorspronkelijk had ik een update query op de on_click van een knop maar dat werkte niet.
Op een formulier heb ik een control "gewicht" daarnaast een control "min". De gebruiker vult in het control "min" een getal in en met de on_click event van een knop wordt die waarde afgetrokken van "totaal" en die aangepaste waarde moet dan worden opgeslaan in de query (net zoals in de mutaties database van Octafish in het andere topic.)
Oorspronkelijk had ik een update query op de on_click van een knop maar dat werkte niet.
Code:
mySQL = "Update qrystpos"
mySQL = mySQL & "SET qrystpos.[Date Modified] = Now()"
mySQL = mySQL & "qrystpos.[Gewicht]-qrystpos.[Min]"
mySQL = mySQL & " WHERE qrystpos.Substractie > " & 0
DoCmd.RunSQL mySQL
Laatst bewerkt: