• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Calculatie programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmulder85

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een calculatiebestand in Excel.(Zie bijlage) ik loop echter tegen het volgende probleem op.

Als je het bestand opent zie je dat het venster opgedeeld is in 2 gedeelten. Dit heb ik gemaakt door het onzichtbaar maken van de rijen 19 t/m 374. ook zie je dat ik in het bovenste gedeelte rechts een schuifbalk heb aangemaakt.

Nu wil ik graag dat rij 375 (de eerste grijze rij van het onderste gedeelte) permanent zichtbaar blijft op de huidige positie en de rijen 5 t/m 374 kunnen scrollen in ht bovenste gedeelte. De formule die ik hiervoor nodig ben wil ik dan koppelen aan de schuifbalk die nu nog niet werkt.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast hartelijk dank! :thumb:

Groeten Jan

Dat zal standaard niet gaan, en heb je bijgevolg VBA code voor nodig.

Dat klopt, het wordt ook een excel werkblad met macro's, dus als ik de juiste VBA code hiervoor weet is het probleem wellicht opgelost.

Of je splitst je beeldscherm via Venster - Splitsen. Speel daar maar eens mee.
Richard

Dat heb ik inderdaad ook al gedaan, maar het vervelende hiervan vind ik dat je als het ware een deel kopieert uit je scherm.

Het gaat mij erom dat de regels 5 t/m 374 kunnen schuiven terwijl er maar 14 regels zichtbaar zijn in het bovenste gedeelte (5 t/m 18)

Dat klopt, het wordt ook een excel werkblad met macro's, dus als ik de juiste VBA code hiervoor weet is het probleem wellicht opgelost.

Als je tevreden bent met een "flikkerend scherm" als je op de scrollbar klikt, dan werkt dit:

Code:
Sub Schuifbalk()

Rows("5:374").Hidden = True
    Rows(5 + Range("M1").Value).Resize(14).Hidden = False

End Sub

Zet de scrollbar gelinkt met cel M1.

Wigi

Inderdaad Wigi, dit werkt prima! :thumb: en het knipperen neem ik voor lief...

Hartstikke bedankt, nu kan ik weer wat verder borduren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan