• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

calculatielijst - aanneemsom invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Beste mensen

Voor het maken van calculaties houden we een lijst in excel bij die unieke nr's aanmaakt voor de calculaties. Dat nummer wordt in de calculatie gebruikt om gegevens te vinden over de calculatie (die in de nummerlijst zijn ingevuld) dus deze hangen aanelkaar.

Nu kunnen we in de nummerlijst, dmv 1,2, 3 of 4 aangeven wat de status is van de calculatie. Deze nummers geven vervolgens een kleur aan de cel 1(licht groen) = lopende offerte 2(groen)= opdracht 3(rood)= vervallen 4(grijs)= nog te maken.

Nu ben ik hier aleens mee bezig geweest (ook hier p het forum) maar is het niet gelukt.

Wat ik graag zou willen is;

als de status veranderd wordt in 2 (opdracht) dat er dan een popup komt, waarin de aanneemsom van de offerte kan worden ingevuld, en het liefst dient dit verplicht ingevuld te worden (want anders weet ik wel)

bijgesloten onze nummerlijst Bekijk bijlage calc_nummering_version_1.09_test001.xls

misschien heeft iemand een goed idee,
al vast bedankt voor de hulp

Beste

Inmiddels heb ik de popup werkend via een userform wat zichtbaar wordt als je bijv. 2 invult.
Dan kun je op de userform een aanneemsom in vullen , vervolgens is er een knop 'verwerken' en deze moet dan de aanneemsom in de juiste cel zetten. (dat gaat om de regel waar 2 is ingevuld) ik een code maar daar zit toch een fout in.
misschien dat iemand hier iets in kan vinden, of dat het misschien helemaal anders dient te zijn.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim iRow As Long
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("nummering")

If Trim(Me.TextBox1.Value) = "" Then
  Me.TextBox1.SetFocus
  MsgBox "Aanneemsom invullen", vbExclamation
    Exit Sub
End If

ws.Cells(iRow, 14).Value = Me.TextBox1.Value

Me.TextBox1.Value = ""

Unload Me
End Sub

hoor graag

Misschien een nieuw voorbeeldbestandje met het nieuwe userform erin ?
Deze keer zonder wachtwoord op de code (heeft me 20 sec extra gekost om dit te verwijderen ;) )

beste

(goed bezig rudi, ik d8 dat ik dat ww heel moeilijk had gemaakt, maar 20sec is wel snel ):confused:

Hieronder het bestand, met de popup die verschijnt als je de status aanpas, naar 1 (het werkt nog niet op 2 en 3)
Als je dit gebruikt, eerst menu sluiten, vervolgens naar de rode kolom, waar 1,2 of 3 in staat, deze veranderen in 1 (ook al staat er al 1) dan kun je de aanneemsom invullen, deze zet ie dan in kolom 21. alleen het probleem is ik heb gebruik gemaakt van een eerdere code in het systeem, en die kijkt eerst naar een eerst volgende lege cel in kolom 21, dus als je bij regel 20 de status veranderd zet ie het helemaal bovenaan (als die cel leeg is)

misschien weet iemand een aanpassing hiervoor, zodat de status verandering met aanneemsom in de goede cel komen te staan.

Bekijk bijlage calc_nummering_version_1.09_test.xls

tevens de onderstaande code gebruik ik, waarin dus gezocht wordt naar de eerst volgende lege cel. dan zou ik graag veranderd zien. Gaat om de 2de alinea irow = ws.cells(rows.count en verder.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim iRow As Long
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("nummering")

iRow = ws.Cells(Rows.Count, 21) _
 .End(xlUp).Offset(1, 0).Row

If Trim(Me.TextBox1.Value) = "" Then
  Me.TextBox1.SetFocus
  MsgBox "Aanneemsom invullen", vbExclamation
    Exit Sub
End If

ws.Cells(iRow, 21).Value = Me.TextBox1.Value

Me.TextBox1.SetFocus

Unload Me
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
Unload Me
End Sub

Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, _
  CloseMode As Integer)
  If CloseMode = vbFormControlMenu Then
    Cancel = True
    MsgBox "Gebruik 'venster sluiten'", vbCritical
    End If
End Sub

alvast bedankt voor de moeite

groeten

Beste Rudi,

dit is het, dank voor je hulp:thumb::thumb::thumb:

ik heb nog niet gekeken wat je hebt gedaan maar t werkt wel !

vr gr CvO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan