Calibratie error bij branden van cdtje in NERO 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb ondertussen al een stuk of 8 cdtjes weggegooid omdat elke keer als ik een VCD wil branden van een MPEG film nadat ik de melding krijg dat er een Calibration error is opgetreden....wat mag dat betekenen?

Wat mij dus opvalt is dat ik een wel een audio cd kan maken met files vanaf de computer...die brand ie gewoon.

Als ik echter een data/mp3 schijf wil maken, dan ******* ie dat...met oa genoemde error en ook kopieren dat ******* ie.

Ik had gisteren hetzelfde met mijn DVD brander, helemaal rotgezocht wat de oorzaak was. Uiteindelijk systeem 1 dag terug gezet met systeemherstel. Probleem verdwenen.

Hai,

Heb ik ook al gedaan, maar helaas.....audio cdtjes doet ie wel, data/mp3 dus niet en copieren ook niet.....terwijl Clone CD dat weer wel doet....rare jongens die brandsoftware!:D

Ik denk dat ik eruit ben en het probleem heb opgelost;

eerst heb ik clonecd gedownload, die werkte al beter maar gaf zelf ook af en toe een calibratie error aan.

Op de site van de EMTEC cdtjes gekeken en daar bleek dat deze cdtjes te nieuw zijn voor mijn Benq 32-10-40 brander.

Ik kreeg het advies om mijn brander met betere firmware up te graden.

Naar de Benq site gegaan, services/download en ja hoor daar was een vernieuwde upgrade. Deze gedownload en geinstalleerd. Ging dus heel erg makkelijk.

En bij een eerste test waar het voorheen elke keer fout meeging ging ie nu als de brandweer, binnen 2 minuten gecopieerd....

Opgelost!

Bedankt voor jullie adviezen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan