Calibreren tft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santino

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Hallo allemaal,

Ik heb 2 identieke tft-monitoren aan de muur hangen. De één is een 15" en de ander 19".
Echter 1 daarvan geeft niet natuurgetrouwe kleuren meer weer (voorheen wel gedaan). Het rood neigt bijvoorbeeld meer naar oranje...en als we een document aanmaken met roze dan is het op het andere scherm paars. De uiteindelijke print is ook paars.

Aangezien dat ik me bezighoudt met DTP, weet ik ook wel dat je de kleuren nooit via beeldscherm mag bepalen, maar het zou toch fijn zijn als de kleur enigzins in de buurt kwam zoals op de uiteindelijke print.
Zoals ik eerder vertelde kwamen de kleuren van het uiteindelijke resultaat bijzonder dichtbij de kleuren op de monitor. Ik was zo content met het type tft-scherm dat ik een tweede heb gekocht.

De helpdesk van Samsung vertelde mij dat de monitor softwarematisch gecalibreerd moet worden.

Iemand een ideetje?
Grtz, Santino

Oh ja...het gaat om een Samsung Syncmaster 152T

Heb je geen software bij de driver zitten?
Ik heb een Prolite beeldscherm maar een NVidia driver. Klik ik dit icoontje aan dan kan ik het beeldscherm regelen.
Zoiets zoek je.

Geplaatst door Elisa
Heb je geen software bij de driver zitten?
Ik heb een Prolite beeldscherm maar een NVidia driver. Klik ik dit icoontje aan dan kan ik het beeldscherm regelen.
Zoiets zoek je.

Ik heb uiteraard de driver opnieuw geïnstalleerd. Zowel van de monitor als van de videokaart.
Ik zal eens die nVidia Detonator uitpluizen, misschien kan ik hier inderdaad het één en ander wijzigen.

Kan het misschien ook te maken hebben met SP2?

Nee, eerder met die detonator. Ik kon ook een bepaald nummer niet hebben. Pc sloeg meteen op tilt.

Je zult iets moeten hebben als Nvidia display. Het is een lichtgroen icoontje in de systray.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan