Call of duty 2 server Modem crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

marius1993

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Ik heb zelf een call of duty 2 server. Deze host ik nu een ruim jaar. Maar sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn server die ik niet kan oplossen.
Mijn server draait na opstart vaak een paar uur stabiel, tot het moment dat de console geeft: sv_readpackets: cod2 fix up translated port. Mijn vraag is wat deze melding precies betekend.

Zodra deze mijn server deze melding heeft gegeven, is met hetzelfde internetabonnement bijna niet meer te internetten. Het lijkt erop dat de modemrouter vastloopt, en opnieuw opstart.
Pas als ik het call of duty server console afsluit, is mijn verbinding binnen een minuut weer hersteld.

Het probleem zit niet in mijn modemrouter, deze heb ik ingewisseld tegen een ander exemplaar. (Linksys WAG 120N E1)
Ik draai de server op windows xp proffesional, Call of duty 2 versie 1.3. De firewall op de server is uitgeschakeld.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Je modemrouter type Linksys WAG 120N E1 zegt mij persoonlijk niet heel veel, maar ik denk dat het te maken heeft met, dat je nog moet portforwarden. Kreeg je dit probleem met de COD2 server pas toen je dit nieuwe modem ontving? Ik ga ondertussen voor je kijken of ik op het internet hierover wat voor je kan vinden. (P.S. is je server veel bespeelt? speel zelf ook nog COD 2 af en toe, dus ben benieuwd of je server wat voor mij is ;) )

Zoals ik net in een internet bericht las, hier staat de website staat dat het opnieuw opstarten van de FireWall, het probleem heeft opgelost bij de persoon, die exact hetzelfde probleem als jij ervaarde.

Hier zie ik op een ander forum staan, dat er een bericht geplaatst is na dezelfde vraag als jij, misschien dat jij, net als de ander, hiermee geholpen kan zijn ;) Anders moet je het even aangeven dan kijk ik nog even verder.

Laatst bewerkt:
DennisIT, bedankt voor je antwoord. Ik heb een jaar lang deze server gedraait zonder dit probleem. Heb poort 28960 zowel TCP en UDP geforward, en dit werkt al meer dan een jaar:D Verwacht niet dat het hier aan ligt.
Afgelopen zaterdag is dit probleem voor het eerst voorgekomen. Ik mijn modem gereset, en het draaide weer een paar uur. Daarna weer hetzelfde probleem. Maandag heb ik er een ander modem tussen gehangen, om uit te sluiten dat het in het modem zit. Maar een ander modem veranderd niets. De server draait een paar uur, en daarna gaat het modem weer in de stress.

Ik heb ondertussen de server een keer verhuist naar een andere pc, maar dit geeft ook hetzelfde resultaat. Het gaat een paar uur goed, en daarna is het weer over. Die optie van de firewall lijkt me dus niet heel waarschijnlijk, omdat beide pc's hetzelfde resultaat geeft.

Mijn server is een 10 slots server, gemiddeld genomen is de server voor 70% bezet, er zitten gemiddeld dus 7 spelers in. Zodra dit probleem opgelost is, zie ik je graag terug in mijn server:D

Laatst bewerkt:
Ik zou graag willen komen dan, alleen irritant dat er andere mensen zijn die gratis spelen op mijn BETAALDE licentie :P

Je hebt geen evt COD2 updates gedraaid of nieuwe software geïnstalleerd, las iets over een kernel, kan daar het probleem zitten?

Heb ook 2 links geplaatst in voorgaand bericht, misschien staat daar iets verhelderends in? ;)

Ik heb geen update's op mijn server gedraait. Ik host altijd al met call of duty versie 1.3, dat is dus ook niet veranderd. Ik heb de links die je stuurde bekeken, maar dat resetten van de firewall denk ik niet dat het is. De windows firewall op mijn server heb ik ondertussen uitgeschakeld, maar dat maakt ook geen verschil.

Denken heeft niet altijd zin he ;) soms denk je dat het probleem niet opgelost kan worden door iets, maar wanneer je het probeert kom je toch altijd achter leuke verassingen ;)

Ja inderdaad, ik wil mijn server opnieuw installeren (windows xp pro) en dan op die kale installatie cod2 installeren. Ik denk dat het veel uithaald, want ik heb mijn server al op meerdere pc's gedraaid. Ik ben er ondertussen wel achter dat wanneer mijn server draait, en het modem crasht, daarna staat mijn server heel de tijd met 100KB per seconde te downloaden. Ook gaat nadat mijn server crasht de server niet helemaal offline, soms zie ik dan dat spelers connecten, alleen is hun ping dan 500-600. Veel te hoog dus. Waar vandaan de server op dat moment (nadat het modem gecrashed is) vandaan staat te downloaden weet ik niet.

Okee, ik hoor graag van je of deze herinstallatie gelukt is, en hoop dat ik een mailtje van je krijg over hoe te connecten met je server ;) kan ik gelijk als testobject dienen ;)

Heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd, maar als ik mijn call of duty server start, ligt het modem er binnen een uur weer uit. Het enige wat ik nog kan bedenken is mijn pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Alle overige netwerk apparatuur uitschakelen. Ik heb ook nog ergens in het netwerk een acces point staan namelijk. Dan kan ik uitsluiten dat het daar aan ligt. Verder nog iemand een suggestie?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan