Call of duty 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndejongh

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2000
Ik heb call of duty 2 en wil deze op mijn netbook asus Eee spelen. Hier zit uiteraard geen dvd speler in. Ik dacht slim te zijn en alles naar de HDD van de Eee te kopieren, spel te installeren en te spelen.
Installeren ging goed maar als ik het spel opstart krijg ik een melding dat de DVD speler niet gevonden wordt....raar he!!!!
Is er een andere mogelijkheid om CoD wel op mijn Eee te kunnen spelen?

Als je een crack plaatst heb je verder ook geen DVD nodig?
Maar ik weet niet zeker of het werkt, omdat het niet aan het register is toegevoegd.

Probeer Cod2 eens met een virtuele cd speler op te starten...

@lighthunter
Ik heb de orginele DVD, met orginele code, dus geen crack.

@rasger: en hoe doe ik dat??

Laatst bewerkt:
De crack voor de single player plaats je, en voor multiplayer niet, want daar heb je verder geen DVD voor nodig?

Virtuele Speler met daemon tools bijvoorbeeld. Werkt overigens handig en is freeware.

@rasger: en hoe doe ik dat??

Dit kan met meerdere programma's, ikzelf gebruik magiciso..
download en installeer magiciso.. onderin de werkbalk komt dan een icoon van mi.. ga hieropstaan en met de rechter muisknop op virtual cd rom.. dan op mount en e .exe van cod2 zoeken.. that's all..

Bedankt voor de antwoorden.
Ga ik vanavond proberen. Jullie horen wel of het gelukt is.

Magiciso geinstalleert.
Ik heb de hele DVD 1 op 1 op mijn HDD gezet.
Je schrijft: dan op mount en e . exe van cod2 zoeken...............
die e . exe.....wat bedoel je daarmee? Is dat het setup.exe file of bedoel je iets anders. Of werkt het 1 op 1 kopiëren naar mijn Eee niet?

Je moet nu even een ISO maken van al je Call of Duty 2 bestanden.
DAN de ISO mounten en je hebt een virtuele dvd!

p.s. ISO maken van je bestanden kan ook met MagicISO. Even googlen en je hebt het gevonden.

Je kunt inderdaad een image van het spel maken en deze inladen (mounten) in een virtuele schijf. Het probleem is dat MagicISO niet overweg kan met de kopieerbeveiliging die op COD2 zit. Ook al mount je de met MagicISO gemaakte image, na het installeren zal het spel (zonder crack) toch niet werken.

Je kunt een werkende image maken met bijv. Alcohol 52% (freeware). Tevens maakt dit programma een virtuele schijf aan waarin je de image kunt mounten. Indien de gemaakte image goed is kun je het spel spelen zonder de originele DVD.

Laatst bewerkt:
Gister een image gemaakt van de DVD. Deze gemount in MagicIso en de installatie verliep soepel. Helaas lukt het opstarten niet omdat er toch weer om die DVD wordt gevraagd.
Vanavond ga ik de tip van M4rco proberen.

@M4rco
Moet ik MagicIso dan weer verwijderen, het spel de-installeren en volledig opnieuw beginnen maar dan met Alcohol 52%?

He.. Jammer.. Ik dacht dat magiciso ook zn werk zou doen :S
Naja dan idd met Alcohol.. dit is net als magiciso een progje wat een virtuele dvdspeler aanmaakt.. Alleen kan magiciso dus niet met de kopierbeveiliging overweg die op cod2 zit..
Magiciso kan je weer verwijderen.. beide progjes doen ongeveer het zelfde en hebben verder niks met elkaar te maken..

Succes!

Het spel hoef je niet te deïnstalleren. MagicISO kun je verwijderen, maar dat hoeft niet, mocht je het een goed programma vinden.

Ik weet alleen niet in hoeverre hier geholpen mag worden m.b.t. de instellingen in Alcohol 52% om een werkende image te maken. Je zult zelf het één en ander uit moeten proberen.

@M4rco
Alcohol erop gezet en COD in de virtuele schijf gezet middels het door Alcohol gemaakte iso.
Installeren gaat prima. CoD start ook op en ik krijg het beginscherm te zien. Als ik dat op single player klik duurt het ff en krijg ik een foutmelding dat in CoD2sp_s.exe een fout is opgetreden en of ik microsoft daarvan op de hoogte wil stellen, dus foutenrapport wil verzenden.

Wat gaat er fout?

Als ik jou was zou ik m overnieuw downloaden. Ik heb m zelf van ftd meegenomen en die loopt zonder problemen. en dan gebruik ik gewoon magiciso..

Ik heb hem niet gedownload maar gekocht op DVD. Das juist het vervelende.
Zelfs opnieuw installeren helpt niet.
Wordt steeds raarder ;-(

Windows XP met SP3.
Die patch heb ik nog niet, hoe moet ik die gebruiken?

De patch installeert zichzelf in de map van Call of Duty 2. Je hoeft de patch alleen maar op te starten en dan de instructies op te volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan