Call of duty 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, dat schiet dus niet op.
Als ik magiciso gebruik lukt installeren wel maar spelen niet omdat om een dvd wordt gevraagd.
Als ik alcohol 52% gebruik krijg ik die windows foutmelding als ik wil spelen.
Beide blijft hetzelfde nadat ik de patch heb gebruikt.

Nu al keer of 10 op verschillende manieren geprobeerd.
Is het gewoon niet mogelijk?
Heeft iemand nog een ander idee?

Nee geen ander idee meer.. sorry..
Dit is de reden dat ik me een gemod360 heb aangeschaft..
90% van de games kreeg ik wel aant lopen maar heel vaak met problemen..
Ik vind dat je als je een game koopt mag verwachten dat ie t doet als je m erin stopt en niet eerst van alles en nog wat moet uitvogelen... sorry..

Klik in Alcohol 52% onder "Opties" op "Emulatie". Zorg dat RMPS aangevinkt staat. Onder Extra Emulatie kun je eventueel ook nog wat opties aanzetten. Werkt het dan wel?

Ook geprobeerd.
Werkt ook niet.
Het vreemde vind ik dat ik die windows foutmelding krijg dat in cod2sp_s.exe een fout opgetreden is.

Als ik de iso maak met Alcohol, moet ik dan nog iets anders instellen of kan dit met de standaard instellingen (bv datatype aanpassen ofzo?)

Laatst bewerkt:
Ik heb het even zelf getest met een Alcohol 52% backup van mijn originele COD2 DVD. Het werkt hier prima. Mogelijk is de image die je gemaakt hebt niet goed gelukt of je hebt de verkeerde opties gekozen. Probeer het nog eens.

Een ander alternatief (wat al genoemd is) is het gebruik van een crack. Er mogen geen links gegeven worden naar cracks, dus je zult zelf op zoek moeten gaan.

Het kan natuurlijk ook een probleem zijn van het spel i.c.m. het netbook.

EDIT:

Het moet in ieder geval een MDF/MDS image worden, het ISO formaat is niet geschikt. Er zitten verschillende profielen in het programma, o.a. met DPM.

Laatst bewerkt:
Oke, goeie tip. Ik ben nu zo'n mdf bestand aan het maken.
Daarna moet ik weg. Ik ge er morgen weer mee verder.
Ik laat dan weer wat horen.

Die PC verzint iedere keer weer iets anders ;-(

Ik heb die MDF/MDS image aangemaakt en gemount.
Alles lijkt goed te gaan tot ik wil spelen. Dan krijg ik weer een foutmelding:
DirectX(R) encountered an unrecoverable error.

Ik heb de diagnost gedraaid en alles aangevinkt wat moet. Er staat DirectX 9 op.
Wat nou weer ???????

DirectX is actueel, grafische kaart is up-to-date en chipset update uitgevoerd.
Jammer maar niets helpt.
Moet mijn conclusie, helaas, worden dat het gewoon niet kan?

Probeer DirectX te updaten met dit pakket:

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=3b170b25-abab-4bc3-ae91-50ceb6d8fa8d

Met dit pakket worden ook oudere bestanden van DirectX v9 geïnstalleerd. Misschien dat dat werkt, anders weet ik het niet meer.

EDIT:

Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem. In onderstaande thread staan wat mogelijke oplossingen:

http://www.geekstogo.com/forum/topic/86609-call-of-duty-2-direct-x-error/

Eén tip is dat het downgraden van je videokaart drivers kan helpen.

Laatst bewerkt:
@M4rco

Na het hele item doorgelezen te hebben en diverse dingen geprobeerd te hebben is het nog steeds niet gelukt.
Ik berust me nu erin dat het gewoon niet gaan werken en heb een andere oplossing.
Ik heb CoD1 gedownload en deze werkt wel.
Doe ik het hier maar mee ;-)

In ieder geval bedankt voor alle tijd, moeite en mogelijke oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan