Call Of Duty 4 heel traag op laptop (Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

7emoodi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Ik heb het spel Call of Duty geïnstalleert op mijn laptop. Hij doet het wel, maar is heel traag.
Mijn laptop:
HP Compaq Presario CQ60-204ED
AMD Athlon™ X2 Dual-Core QL-62 (2.00 GHz) processor
NVIDIA GeForce 8200M met 1407 MB videogeheugen
3 GB werkgeheugen en 250 Harde schijf
systeemeisen spel:
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported
RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)
Harddrive: 8GB of free hard drive space
Video card (generic): NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 or better or ATI(R) Radeon(R) 9800Pro or better
Dus volgens mij voldoet hij wel aan de systeemeisen
Ik heb de beeldresolutie van het spel gezet op 800-600 (hij stond op 1024-768) en die van mijn scherm staat standaard op 1366-768. Hij ging wat sneller, maar niet echt snel.
Ik weet dat het een zware game is, maar de laptop heeft goede videokaart en processor, die genoeg zijn voor het spel, zover ik weet tenminste.
Weet iemand of ik iets kan doen, en wat dat is? :D

Ligt het aan mij of heb ik altijd van die lange vragen?:eek:

Jou laptop voldoet niet aan de systeemeisen. Een mobile videokaart wordt niet door de game ondersteund en die heb jij wel. Jou videokaart maakt gebruik van shared memory, dat gaat dus van je 3GB werkgeheugen af.

Ow zo, maar waar kan ik zien hoeveel niet gedeeld videogeheugen erop staat?
en kan ik dat niet verhogen?
en laatste vraag, word dat geheugen wel gebruikt voor games dan of niet?

Het gedeelde geheugen kun je in het Bios aanpassen. Echter heeft het geen zin. meer videokaart geheugen verbeterd niet de prestaties van de game. Zal eens kijken of ik de exacte specificaties van je videokaart kan vinden.

Hoi !

nVidia 8200M is inderdaad een on-board chip, zoals je al verteld werd.

In principe is iedere videokaart/chip met een cijfer lager dan 6 op het eind bij nVidia NIET voor gamen gemaakt !

Je kunt het zelf testen bij: http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Even het juiste spel kiezen, en je ziet de uitkomst !

Greetz,

Harry.

In principe is iedere videokaart/chip met een cijfer lager dan 6 op het eind bij nVidia NIET voor gamen gemaakt !

Ok hij is er niet voor gemaakt, maar kan het wel.
ik heb die test ook ff gedaan er stond alleen fail bij de processor, dat die niet voldoende is ofzo, en de videokaart was wel goed genoeg.
Maar bedoel je met onboard dat het videogeheugen deel is van 3gb werkgeheugen?

Je hebt 3072MB (3GB) aan werkgeheugen, daarvan is zeg maar even 1024MB van voor de videokaart. Je houdt dus 2048MB aan werk geheugen over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan