in tegenstelling tot veel andere nieuwe fpshooters blijft de Cod serie leunen op complete scripting. vroeger was dat normaal maar gelukkig is het tegenwoordig normaal om npc's (non playeble carakters, de figuurtjes dus) een uitgebreide AI (artificial intelligence) te geven, ze lijken dus na te denken.
toch kiest de Cod reeks ervoor om t allemaal te blijven scripten, wat inhoud dat alles van te voren al vaststaat, wat je ook doet, t zal altijd allemaal t zelfde verlopen. wat dus de herspeelbaarheid van games erg schaadt.
heb zelf gemapt en mod met verschillende Cod delen, en moest dus alles scripten. en hierin gaan de dus echt ver, beter gezet; ieder vuur, geluid, explosie, voertuig beweging, npc, etc is gescript. een ramp !!!!
maar, t maakt wel dat je een game precies zo kunt laten verlopen als dat je als maker in gedachten hebt. en daar is ook wat voor te zeggen.
toch hoop ik dat Infinity Ward snel zal veranderen en hun CodRadiant (editor/engine) zal aan passen aan de nieuwe tijd.
de meeste Cods zijn al fantastisch, maar zullen dan helemaal top zijn!!!
leon