Call of Duty 4 server opzetten, port forwarding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThYmEn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Hallo,
Ik heb een livebox van wanadoo met daarachter een linksys WAG354G router in bridge mode, dus DHCP uit. De DHCP staat aan op de livebox
Om een call of duty 4 server op te zetten heb ik gelezen dat ik poort 28960 moet openzetten. Hoe moet ik dit precies doen? Livebox (192.168.1.1) -> router ip (192.168.1.20) -> mijn computer ip (192.168.1.11)
of gewoon livebox (192.168.1.1) -> mijn computer ip (192.168.1.11) ?
Ik heb allebei al geprobeerd het werkt nog steeds niet om de server via mijn externe ip te benaderen (85.xx.xx.xx:28960)
als ik via mn lan ip (192.168.1.11:28960) er in probeer te komen lukt het wel.
Wat doe ik verkeerd?
Bedankt,
Thijmen

Laatst bewerkt:
Als je router in bridging mode staat doet hij dus niks met nat. Dus dan moet je inderdaad op je livebox forwarden naar je interne ip-adres. Dan is de default gateway van jouw pc dus ook de livebox.

Er zitten voor de rest geen firewalls de boel tegen te houden?

Maw je Livebox is dus modem en router en de WAG is AccesPoint of wat ? Als de DHCP functie uit is heb je hem of tot switch gemaakt of tot AP.

Ja de WAG staat als een soort accespoint/switch achter de livebox om het draadloze gedeelte van mn netwerk toe te voegen.
De firewall van de WAG staat uit... Voor de rest heb ik de windows firewall (de enige op mijn computer) uitgeschakeld en
de instellingen in mn livebox zijn deze:
liveboxsettingsor1.png

In mn router heb ik geen ports geforward
Nu zou de server toch benaderbaar moeten zijn via het externe ip adres? Of heb ik nog iets over het hoofd gezien...
De ''Shields up'' port scan van port 28960 geeft dat hij in ''stealth'' is... waar hij eerst closed was. wat heeft dit te betekenen?

Ook heb ik nog wat gevonden in de geavanceerde instellingen van de livebox:
liveboxsettingsys7.png

Staat dit allemaal goed ingesteld?
bedankt,
Thijmen

Laatst bewerkt:
Vraag me niet hoe, maar het probleem is opgelost
Bedankt!
Thijmen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug