Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Je zou b.v. een public boolean variabale op waar kunnen zetten en mee geven vanuit de sub waarin je de sub met de msgboxen aanroept
De boxen laat je dan alleen verschijnen als de variabale onwaar is.
informatie (engels)
mvg leo
ik had ook al aan zo iets gedacht. ik roep nl de sub1(de gewone) en sub2(diegene waarin ik sub 1 oproep) op met verschillende formbuttons., de msgbox'en heb ik in een aparte sub gezet.. in de gewone sub laat ik dan het oproepen van de msgbox sub afhangen van een waarde van een variabele.. kan ik dit doen afhankelijk van de knop die is ingeduwd?
als ik de knop die de gewone sub aanroept induwt,dan moet sub msgbox aangeroepen worden, als ik de andere knop ingeduwd heb niet.. hoe moet ik dit doen, of enige tips?![]()
heb al een oplossing volgens mij.. iets minder verfijnd, maar het werktnet na het versturen van het vorige bericht!
edit: toch niet.. had te mooi geweest om waar te zijn![]()
Goed voor jou :thumb:
maar hoe dan wel, altijd interessant voor anderen
Joske
heb een sub aangemaakt waarin ik het al dan niet oproepen van de sub met msgbox'en (ik eb de msgbox'en maw in een aparte sub gezet) laat afhangen van de waarde van een bepaalde variabele (een boolean)..
als ik op een form button klik waarbij ik de msgbox'en van een bepaalde procedure wil laten verschijnen, dan heb ik eerst die boolean op een bepaalde waarde gezet waarbij ik de sub met de msgbox'en laat aanroepen..
in het geval ik op een form button klik waarbij ik de msgbox'en nt wil laten verschijnen, dna heb ik de boolean op een andere waarde gezet..
tis heel moeilijk uit te leggen.. ik zal vnavond een vb posten..![]()
De zin van de excercitie ontgaat me, edoch, het kan simpel met
Code:Sub verhaal1() verhaal2 false End sub
Code:sub verhaal2(c0 as boolean) x=12 if c0 then msgbox .... x2=140 end sub
Als voorbeeld van wat er in een macro aan code kan staan.
en die C0 as boolean, hoe werkt dit dan? want je zgt op bepaald moment "if c0 then msgbox"..
wil dat zeggen dat als je de sub2 start, dat c0 op 1 springt,en als je via verhaal1 gaat,dat die c0 op 0 blijft?
als ik dit invul, dan krijg k als error "argument not optional".. hij duidt echter niet aan waar deze error zich voordoet..
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.