cam maar in de prullebak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

margareth

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo iedereen,
Ik heb sinds kort windows xp,wou mijn cam dus weer installeren maar nu zegt hij :door philips worden stuurprogramma s geinstalleerd die niet compatibel zijn met deze versie van windows,wat moet ik hier mee aan? gewoon negeren en toch installeren of het ding maar in de prullebak gooien?

groetjes

Win Xp ondersteunt geen cameras van Philips. Waarom en hoe weet ik zelf niet.
Alleen dat ik terug ben gestapt van XP naar 2K om mijn webcam thuis terug werkende te krijgen.

Bedankt voor je antwoord,mooie boel is dat zeg!
Ikzelf wil liever niet van windows xp af omdat het mij zeer goed bevalt
Dus dat betekent een andere cam kopen of niet meer cammen :-)

groetjes

Ik zou eerder Xp wegflikkeren en wachten op Longhorn. W2K is voor mij nog altijd de beste versie.

Toch vreemd ik spreek net iemand op ispq en die heeft ook een philips cam en ook xp?????
dus als ik toch de cdrom ga installeren kan dat dan kwaad voor de pc?

Vraag eens aan de persoon wanneer hij de cam gekocht heeft.
Als dit een recente cam is kan dit.
Mijn cam is nog geen jaar oud en heeft nooit gewerkt op XP,niet pro niet home.
Wel op elke 2k versie,.

Welke cam heb je precies? Ik zie op duitse sites dat er wel een aantal philips cams onder xp werken. Niet met de cd van philips, maar met andere drivers.

Laatst bewerkt:
Hoi Tanja,
ik heb de ToUcam xs van philips dus
als je even zou willen kijken dan graag

He lastig, want daar beginnen ze allemaal mee. En 1 type wijkt af zoals je op die 2 plaatjes kan zien.

Ik ben er nu achter dat ik de pcvc720/k90 heb en daar zijn dus geen drivers voor beschikbaar :-(

maar bedankt voor jullie hulp

groetjes Margareth

Geplaatst door margareth
Ik ben er nu achter dat ik de pcvc720/k90 heb en daar zijn dus geen drivers voor beschikbaar :-(

maar bedankt voor jullie hulp

groetjes Margareth
Hmm, heb je wel goed gelezen en heb je ook al eens geprobeerd om te installeren zonder de philips cd?? Dit staat namelijk op de site:

Camera is supported via Plug & Play only. Do NOT install the camera using your installation CDROM. Just plug in the camera and Windows XP will support it.

Bron: http://www.pc-cameras.philips.com/index_drivers.html

Succes;)

p.s Ik weet niet of je service pack 1 voor XP al geinstalleerd hebt, maar het zou kunnen dat je dat eerst moet doen. Maar je kan het natuurlijk altijd eerst zonder proberen.

ja je hebt gelijk dat las ik later ook,heb hem ook wel geinstalleerd maar het is zo'n verschrikkelijk slecht beeld(alleen een soort zwarte vlek krijg je te zien)
dus ik dacht dat ik dat wel kon verbeteren als ik de cdrom zou installeren vandaar

groetjes

Was je beeld vroeger (voordat je xp had) beter dan? Let erop dat het een beetje licht moet zijn als je de webcam aan hebt staan en misschien kun je nog wat verbeteren met de instellingen? Contrast, Brightness enz.

succes;)

ja veel beter nu is het echt niks ,en ja via de cdrom kun je de instellingen kleur en zo aanpassen maar nu zonder cdrom lukt me dat niet,ja een beetje aan het lensje draaien maar dat helpt ook niet echt

groetjes

Ik neem aan dat je ook wel wat kan instellen met de webcam software? Die mag je uiteraadr wel van de cd afhalen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan