Cambeeld wordt niet weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik wil in toekomst een soortgelijke cam aan mijn site toevoegen http://www.suedtirol24.tv/webcam___...xuid7AD616F5-E56B-4954-8B2B-EB10C732CE64.html

Wanneer ik deze site bezoek dan kan ik het beeld niet zien.... toch is me gevraagd om de invoegtoepassing te installeren. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen om dit beeld wel te kunnen zien?

Andere pagina`s waar ook beeld wordt weergegeven die gebruik maken van een actvex element kan ik wel zien.

Ligt het nu aan de site _ deze kon ik voorheen wel zien - of moet ik toch nog wat downloaden om de bovengenoemde pagina te kunnen zien?

Mijn dank is groot voor diegenen die me een oplossing kan bieden.

Groeten, Marc

Hoi Marc,
Ik heb geen oplossing, want bij mij doet deze site nogal raar:
  • soms komt er beeld van een webcam (na een hele tijd wachten),
  • maar 8 van de 10 keer krijg ik een melding "internal server error" (asp-fout); dit dan in zowel FF als in IE en in Chrome. :shocked:
Dus ik denk niet dat het aan jou ligt. Bovendien: als een site iets wil vertonen met een bepaalde plugin, dan zou die site het moeten melden als iemand die plugin niet heeft. En het beste: liefst geen verplicht te downloaden plugins in de html bakken!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo csshunter,

Met verplicht bedoel je de gele balk wat bovin staat om iets te downloaden?

Groeten, Marc

Ja, die bedoelde ik.
Maar intussen ben ik er achter dat toevallig de webcam op je opgegeven pagina het steeds niet doet, maar wel de andere webcams op die site, bv.:
Uit de broncode van deze pagina blijkt, dat er gelukkig helemaal geen activeX of ander plugin nodig is voor de bezoeker. Aan de kant van de server wordt om de zoveel tijd een image gegenereerd uit de webcam, en dat komt als jpg-afbeelding op de pagina. Daar is verder niets bijzonders voor nodig bij de bezoeker van de site.

Er is aan de serverkant wel iets nodig: om uit het signaal van de webcam om de zoveel tijd een image te destilleren, en om dat image via een automatisch uploadertje op de site te krijgen. Dat zit waarschijnlijk bij de software van de webcam.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan