camcorder aansluiten zonder I link kabel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bomasevite

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Hallo allemaal,
Ik ben totaal niet handig met computers maar wilde me er toch maar eens aan wagen om mijn sony handycam DCR-HC23E aan te sluiten op mijn laptop (packard bell EasyNote TJ65).
Allereerst stuitte ik op het probleem dat de meegeleverde software niet compatible was met mijn besturingsprogramma (windows 7). Dat probleem heb ik opgelost (en vond het al een super-prestatie voor mezelf!:D) maar wanneer ik nu de handycam via een USB-kabel aansluit kan de software deze niet vinden omdat hij aangesloten dient te worden met een I Link kabel?!:confused:
Wat ik hierover kan vinden is dat ik dan een firewire aansluiting zou moeten hebben op mijn laptop?! Maar volgens mij zit deze er echt niet! Heb wel een aantal USB poorten en een HDMI poort... kan ik hier iets mee of weet iemand een andere (simpele) oplossing?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Hallo en welkom bij Helpmij!

i-link is de naam die Sony gebruikt voor firewire. En usb is niet compatible met firewire...

Ik heb wel een (engels) artikel gevonden waarin wordt beschreven hoe het wel zou moeten lukken, misschiien heeft u hier wat aan?

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je reactie,
Helaas kan ik hier helemaal niks mee, ik heb een usb-driver geinstalleerd die in deze site vermeld staat maar ook dan herkent de computer de camera niet omdat de i link kabel niet correst is aangesloten....:mad:
Heb ik nog andere opties of moet ik het al opgeven??

Zou ik evt. de camera rechtstreeks op een DVD-recorder kunnen aansluiten om de mini-DV bandjes zo om te zetten op DVD en daarna bewerken op de PC? Of sla ik nu complete wartaal uit?:o

Greetz!

Jammer. De camera rechtstreeks op een dvd recorder aansluiten? Heeft de dvd recorden dan ook een firewire aansluiting? Kun je proberen, wie weet lukt dat wel...

Of anders iemand met een pc zoeken waar een firewire aansluiting op zit. kun je je bestanden overzetten.

Of een firewire kaartje voor in je eigen pc kopen.

En als je in je (enige) laptop een pcmcia slot heeft kan dit misschien?

En er zijn misschien nog wel andere mogelijkheden...

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan