camcorder -> hdmi -> hd-tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

coturnix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Ik heb problemen met de hdmi aanlsuiting van mijn panasonic hs700 via hdmi op een panasonic hd tv. Het beeld blijft helemaal zwart, ook geen geluid. De AV multikabel werkt wel, en de tv hdmi ingang die ik gebruik werkt wel voor andere toepassingen (dvd recorder).

Het enige wat ik niet volgens de handleiding doe is dat ik, i.t.t. wat Panosionic wil, geen originelePanasonic hdmi-to-mini hdmi kabel gebruik maar een 'onbekend merk'.
Ik heb al met de instellingen gespeeld zoals HDMI resolution auto/1080p/1080i/576p...

Zou die kabel echt de oorzaak kunnen zijn? (Wat ik nog moet testen of de kabel bij andere instellingen wel werkt.)
BVD

Ik vind van niet, maar de industrie wel. Die weet niet dat het hier om eigen materiaal gaat, en niet om de nieuwste Bluray-release..

Zou het probleem dan toch ook specifiek in de kabel kunnen zitten?

Tja, het is het proberen waard. Nu heb je niks. Probeer eerst eens via de support van Panasonic uit te zoeken of het HDCP is. Maar zij zullen je graag zo'n kabel verkopen..

Ik kan in de manual van je camera niks vinden over HDCP, de TV zal het wèl hebben, en daar zou dan het probleem kunnen zitten.

Om het verhaal even af te maken. Ik heb een echte Panasonic-kabel gekocht en jawel, nu doet hij het. Dus die aanbevelingen van Eigen Merk Eerst toch maar serieus nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan