camera in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

hutch

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
Na een nieuwe installatie doet XP prof niet meer hoe ik het wil.
Normaal plugde ik met de usb kabel mijn fotocamera in de poort, dan startte automatisch de wizard en zette ik heel makkelijk de foto's naar een map.

Nu echter ziet windows mijn camera als een schijf en moet ik de foto's dus handmatig kopieeren en hernoemen.

Weet iemand hoe ik dit terug kan krijgen.

bedankt voor de hulp.

welke wizard is 'de wizard'?
en als windows je camera als een schijf ziet is het toch eenvoudig?
alles selecteren en kopieren of knippen

Als 'de wizard' bij een bepaald programma hoort, moet je dat eerst installeren.

dit zit standaard in XP en heet " wizard scanner en camera". omdat windows de camera nu ziet als een opslagmedium, verwisselbare schijf, start hij dit programma niet op.

het is niet makkelijk als windows de camera als een schijf ziet, met de wizard krijgen de files automatisch een naam, vakantie 1, vakantie 2 etc. als je ze kopieert en je hebt 300 files is het lastig en tijdrovend om ze te hernoemen.

Oke. Ik denk dat het zo moet lukken:

Sluit de camera aan. Klik dan in 'Deze Computer' met rechts op de camera van de schijf en dan op eigenschappen. In het tabblad 'Automatisch afspelen' kun je het als het goed is instellen.

Het is trouwens heel normaal als Windows de Camera weergeeft als een verwisselbaar station.

ik heb eens gekeken, maar als ik hier mijn minolta aan de pc koppel via usb en daarna aanzet dan herkent xp de zaak automatisch
wat doet ie nu bij jou dan?
stuur anders eens een plaatje van het scherm mee

hij herkent hem bij mij ook automatisch, dat is het probleem niet. normaal echter behandelde windows hem als een camera, nu als een opslag device. Dit houdt in dat windows gewoon de verkenner opent en de inhoud van de camera laat zien. oftewel de foto's op de SD schijf.

maar dan staan alle foto's toch netjes in een map die je vervolgens kunt verplaatsen naar je schijf?
hrb je trouwens geen speciale cd oid met een progje om die andere instelling weer terug te krijgen?
http://www.minolta.nl/?docID=2860&item_fk=370&detail_pk=382

dit staat hier, cd met software
ik heb zelf even gekeken net maar ik heb voor de s 404 ook een cd met viewer, even zoeken dus!

Laatst bewerkt:
dit programma vind ik verre van fijn in gebruik.
Maar ik doe het nu anders .
Wat ik namelijk het fijne vond aan de wizard is dat deze alle foto's hernoemt. ik heb nu een manier gevonden om grote groepen foto's in één keer te hernoemen. mijn probleem is dus opgelost.
bedankt voor de snelle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan