Camera probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo,
Ik heb een klein probleempje

Ik ehb hier een Canon S70 maar als ik een foto neem dan krijg ik die nog even op het scherm. Maar als ik die wil verwijderen, loopt ie vast. Dus ik kan zomaar het btterijklepje open doen. Ik kan zelfs de schuif voor de lens toedoen(zo zet je hem uit). Hij gaat alleen uit wanneer ik de batterij eruit haal. Als ik hem dna weer aanzet krijg ik even een schermpje waar E30 opstaat en dat krijg ik de melding: Corupte Data Geheugenkaart fout.

Dit probleem is begonnen toen ik de geheugenkaart in men kaartlezer heb gestoken om fotos te kopieren.

Het merk van mijn geheugenkaart is een SanDisk

Laatst bewerkt:
Al geprobeerd het kaartje te formatteren in de camera?

Ja

Dan zegt de camera dat er geen fotos aanwezig zijn. Als ik dan weer een foto trek, dan kan ik hem zien, maar dan als ik hem verwijder loopt hij weer vast en krijg ik weer die geheugenfout melding weer.

De batterijen eens vervangen is helaas de enige oplossing die ik nog weet maar die zal waarschijnlijk niet werken :confused:

Ja

Dan zegt de camera dat er geen fotos aanwezig zijn.

Volgens mij krijg je die melding niet als je formatteerd, alleen als je foto's verwijderd en dat is heel wat anders.
Hoe je een kaartje moet formatteren zal ongetwijfeld in de handleiding van de camera staan.

Volgens mij krijg je die melding niet als je formatteerd, alleen als je foto's verwijderd en dat is heel wat anders.
Hoe je een kaartje moet formatteren zal ongetwijfeld in de handleiding van de camera staan.

Jawel. Ik ga naar het menu van mij camera en dara kies ik voor Formateren OK. Als ik dan helemaal terug ga staat er: Geen beeld (dat er geen fotos meer opstaan). trek ik dan weer een foto en wis ik die. Loopt alles weer vast.

Het lijkt er op dat dan geheugenkaart defect is.
Als je beschikking hebt over een andere cardreader zou je kunnen proberen de kaart daarin te formatteren, werkt dat niet dan zal je waarschijnlijk toch aan een nieuwe kaart moeten gaan denken.

Het lijkt er op dat dan geheugenkaart defect is.
Als je beschikking hebt over een andere cardreader zou je kunnen proberen de kaart daarin te formatteren, werkt dat niet dan zal je waarschijnlijk toch aan een nieuwe kaart moeten gaan denken.

Moet ik die formateren als FAT?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan