Camera's Port forwarding hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reydan

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hallo,

Ben nu een paar dagen aan het stoeien geweest met mijn Router, ik wil een poort (8000, standaard poort voor de DVR) openzetten om vervolgens extern mijn Camera's in de winkel te kunnen bekijken.

Ik heb een KPN Thomson Speedtouch 780, al veel over gelezen dat dit het bijna onmogelijk is. Ik heb een zakelijk internet+bel abbonement. Heb hierover ook al KPN gesproken, maar die komen met een slap verhaal, dat ik een heel nieuw abbonement moet aansluiten voor internet apart, en bellen apart. Dit gaat me zeker wel weer het dubbele kosten.

Ik heb echt van alles geprobeerd, bijv. doormiddel van deze link: http://portforward.com/english/rout...catel/Speedtouch780v6/PS3_NAT_Type_3_to_2.htm.
Let wel op dat mijn router nog meer gelimiteerd is dan de link. Ik kan zelfs niet bij de Firewall, voor de rest met game & application sharing is hij identiek.

Kan iemand mij hier a.u.b. mee helpen?

Alvast bedankt :thumb:

a. Gebruik de instructie op deze pagina, waarbij je poortnummer 80 vervangt door 8000
Je moet portforwarden naar het ip-adres van de camera.
b. Het is van belang dat op de camera ook het ip-adres van de Default Gateway is ingesteld, anders gaat er nooit verkeer richting het Internet komen.
Het ip-adres van de Default Gateway moet worden ingesteld op het interne ip-adres van je (Speedtouch) router.

Succes,

Tijs.

@dnties

Bedankt voor je reactie.

Alleen moet ik juist een externe verbinding maken met de Recorder, niet de camera's. Maar ik neem aan dat dit dan precies hetzelfde werkt? Dus ik moet dan bij het tabje "devices" kiezen voor "user-defined" en dan het IP adres van de recorder invoeren?

Ik gebruikte eerst namelijk het externe IP adres van de router, bij "user-defined" onder "devices", en ook voor de recorder.

Edit: En kan het trouwens gewoon kloppen dat KPN door middel van hun software, bepaalde functies van de router hebben uitgeschakeld? Zoals ze dat tegen mij gezegd hebben? Ik heb namelijk meer het idee dat ze er gewoon een slaatje proberen uit te slaan, door middel van een duurder abonnement aan te kaarten. Een poort openzetten moet toch gewoon lukken ongeacht welk abonnement je als zakelijke consument hebt?

Laatst bewerkt:
Waar ik "de camera" zei "de DVR" lezen.
Verder blijft mijn instructie intact.

Tijs.

@dnties

Bedankt voor je reactie.

Alleen moet ik juist een externe verbinding maken met de Recorder, niet de camera's. Maar ik neem aan dat dit dan precies hetzelfde werkt? Dus ik moet dan bij het tabje "devices" kiezen voor "user-defined" en dan het IP adres van de recorder invoeren?

Ik gebruikte eerst namelijk het externe IP adres van de router, bij "user-defined" onder "devices", en ook voor de recorder.

Edit: En kan het trouwens gewoon kloppen dat KPN door middel van hun software, bepaalde functies van de router hebben uitgeschakeld? Zoals ze dat tegen mij gezegd hebben? Ik heb namelijk meer het idee dat ze er gewoon een slaatje proberen uit te slaan, door middel van een duurder abonnement aan te kaarten. Een poort openzetten moet toch gewoon lukken ongeacht welk abonnement je als zakelijke consument hebt?

Ze timmeren inderdaad de router dicht.
In normale speedtouches kun je nog in deze instellingen
-Firewall (staat op strict, daarom is je port forwarding zo ongeveer onmogelijk)
-DNS
-Intrusion Detection
en nog een heleboel meer...

Ik zou je toch echt aanraden van provider over te stappen. Ik weet niet in welk gebied je zit maar dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren

-OnsBrabantnet (Noord-Brabant)
-XMS/Glashart (Glasvezel)
-UPC (Kabel)
-Ziggo (Kabel)
-TweakDSL (ADSL)

Ennehh. Dat van KPN dat ze zeggen dat je een heel nieuw abbo moet afsluiten is een een woord een ***verhaal (sorry voor mijn woorden) ze willen je gewoon nog n paar jaar aan t lijntje houden en dan met t 3 dubbele v/d kosten

@as1

Ja dat dacht ik al inderdaad. Ik wou inderdaad maar gaan overstappen, want ik vind dit echt waardeloze service van KPN.

En inderdaad ik kan niet bij de firewall etc, is het niet mogelijk om bijv. een andere router te kopen, en deze dan vervangen? Of maakt dat niet uit, of wordt het dan te moeilijk allemaal, of gaat dat gewoon niet?

Ik zal maandag het nog is een keer proberen allemaal, maar denk toch echt niet dat het gaat lukken, bij andere klanten nooit problemen mee gehad met de poorten openzetten voor de camera's, toevallig alleen telkens bij KPN.

Nee dat gaat niet, Je hebt internet+bellen van KPN. dus heb je VoIP nodig. En dat kan alleen met de routers die KPN levert.
Ik zit zelf bij online. Die zou ik dus ook niet aanraden want die leveren ook van die speedtouches.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan