cammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

caspara

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Hey ik hbe een vraagjuh,

Als ik op msn wil cammen met iemand (het maakt niet uit of ik hem aan doen of de andere pesroon) maar dan kan hij geen contact maken.
Na 10 seconden proberen krijg je gewoon ni van die rode letetrs te zien dat hij is uitgeschakeld..
Kan ik hier iets aan doen?

Er zijn twee mogelijkheden waarvan de eerste mij het meest logische van lijkt.

1. De webcam staat niet goed ingesteld of is niet goed geïnstalleerd.

2. Voor msn en sommige functies ervan dienen bepaalde poorten worden geopend in firewall en/of router.

Hier is het overzicht met alle poorten (behalve de poort die nodig is om msn 7.0 goed te laten werken, maar die heb je niet nodig).

389 : TCP MSN NetMeeting
522 : TCP MSN NetMeeting
1024 : UDP MSN NetMeeting (ports 1024 - 65535)
1503 : TCP MSN NetMeeting Whitebord and Application Sharing
1720 : TCP MSN NetMeeting
1731 : TCP MSN NetMeeting
1838 : TCP MSN Messenger (Gamevoice)
1863 : TCP/UDP MSN Messenger primary (incoming)
2300 : TCP/UDP MSN Gaming Zone DX (incoming) - ports 2300-2400
2880 : TCP MSN Gaming Zone (ports 2880-29000). Caution: all ports open will become a security problem!
3389 : TCP MSN/Microsoft RDP (Remote Desktop Protocol) for Remote Assistance
5004 : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Used for AUDIO and VIDEO. Caution: securty risc! Do not open ALL these ports!
5004 : UDP MSN messenger (dynamically uses a port in this range 5004 – 65535 - requires uPNP in your NAT router and/or firewall). Used for AUDIO and VIDEO. See Microsoft website for details.
5190 : UDP MSN Messenger (incoming)
6667 : TCP MSN Gaming Zone (incoming)
6891 : TCP MSN Messenger Filetransfer (incoming) - ports 6891 - 6900, one port per file transfer
6901 : TCP/UDP MSN Messenger Voice Telephony (incoming)
28800 : TCP MSN Gaming Zone (incoming) - ports 28800 to 29000
47624 : TCP MSN Gaming Zone DX (incoming)

Ok en waar zou ik dan kunnen zien of hij neit goed is geinstaleerd? want bij andere programma's werkt me cam wel maar het gaat er meer echt om dat ik geen connectie met de andere pesroon kan klrijgen...
En van die poorten he hoe kan k zien wleke open staan en hoe kan k het evranderen?

Bij windows is de webcam dus goed geïnstalleerd. Misschien bij msn niet goed ingesteld? Bij het overzicht met de contactpersonen kan je bij extra->instellingen van de webcam kijken of je hem goed hebt ingesteld.

Vraag ook even aan die andere persoon of hij met anderen wel kan ''cammen''. Het kan namelijk ook zo zijn dat zijn instellingen dit blokkeren (ik weet niet welke instellingen).

Jah zij kunnen wel met andere mensen cammen...
En bij instellingen voor de webcam doet hij het wel...

Dat ligt het zeer waarschijnlijk aan de poorten. Kijk even welke poorten open moeten en open die in je firewall en router

Jah t klnikt mssn heel dom alleen ik wete niet zo goed hoe ik dat moet doen... die poorten had je al gezegd maar ik weet neit waar ik die open meot zetten en hoe dta meot dan :o :o

Hoe je die poorten moet openenzetten ligt aan de firewall/type touter dat je hebt.

Volgens mij gaat het om de poort 5004:
5004 : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Used for AUDIO and VIDEO. Caution: securty risc! Do not open ALL these ports!
5004 : UDP MSN messenger (dynamically uses a port in this range 5004 – 65535 - requires uPNP in your NAT router and/or firewall). Used for AUDIO and VIDEO. See Microsoft website for details.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan