Cannot display this videomode

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Hallo mensen, Bij het opstarten van de PC van een vriend verschijnt deze melding "Cannot display this videomode". Wat betekent dit en wat is hieraan te doen?
OS = WindowsXP+SP2

Dit betekent dat de monitor niet gesynchroniseerd kan worden met het signaal dat hij van de computer ontvangt. De frequentie is dan te hoog of te laag. Tussen het moment dat windows laadt en je bureaublad verschijnt moet de monitor overschakelen van een lage naar hoge frequentie.

Ik weet niet of het een oplossing is maar zoek eens de aanbevolen schermresolutie van de monitor op en kijk of dat het probleem oplost.

Hallo Leila,
Dit was het inderdaad en hij heeft het weer een tijdje gedaan, maar nu verschijnt de melding opeens weer. Hoe kan ik de resolutie nu veranderen als je niet bij de instellingen kunt komen? Het openingsscherm van Windows verschijnt en dan klik ik de gebruiker aan, gebruikersinstellingen worden geladen en dan gaat het scherm op zwart met de bekende melding.

Start eens op in veilige modus (tijdens het opstarten op F8 drukken). Kun je dan wel de resolutie aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan