canon 5750 print alleen in blauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
mijn printer print alleen in blauw. zwart doet ie niet ook al heb ik zwart/wit ingesteld.
Is ook te zien want de blauwe cartridge is bijna leeg en de zwarte bijna vol.
iemand een tip?

spuit kanaal verstopt van de cartridge zwart?

ik heb koppen gereinigd spuitkanaaltjes gereinigd gedaan via de software. maar helpt niets?

Goedemorgen,
als je alle adviezen uit de handleiding hebt opgevolgd kun je ook het een Canon servicentrum opbellen. Ik heb ze een keer nodig gehad voor mijn Isensys printers. De hulp was toen goed en gratis.

Dan blijft nog de vraag of je originele cartridges gebruikt.
Mijn acties bij dit soort problemen zijn om de printer te resetten(fabrieksinstellingen) en de software opnieuw te installeren. Test ook wat er gebeurt als je zegt dat niet alleen mono geprint moet worden, maar in kleur.

Hallo

Verstopte printerkop als uw omschrijving een beetje representatief is.....

Mits je geen echte foutmelding krijgt , is deze momenteel nog niet echt defekt.

Indien deze echt volledig verstopt is , helpt softwarematig reinigen niet meer.

Een volledig verstopte printkop is niet eenvoudig meer werkende te krijgen.

Blijven printen , of software matig reinigen kan zelfs leiden tot een defekte printkop door oververhitting omdat de koelende werking van de inkt er niet meer is.

Je kunt uiteraard nog proberen om deze uit de printer te halen en voorzichtig manueel te reinigen. (nee heb je .... ja kun ke krijgen ....)

Als dit nog niet te lang bezig is , kan dit lukken .... nieuw zal deze wel nooit meer kunnen worden volgens mij.

https://www.youtube.com/watch?v=DDEb9POBzms

https://www.youtube.com/watch?v=AmPfLX2FNBs

Wees voorzichtig om niet te veel druk op de printkop te zetten , deze kan delamineren , wat einde oefening betekent.

Bekijk ook andere filmpjes om eens een andere visie hierop te krijgen.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Laatst bewerkt:
iedereen bedankt voor het meedenken. het wordt een nieuwe printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan