canon bjc 210 et

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
hi,

Mijn vader heeft bovenstaande printer. Zover ik weet heeft hij het gewoon onder xp gedaan. Nu is het zo dat hij het doet, alleen zonder inkt. Wat je ook probeert in te stellen, hij print zonder inkt. Nieuwe cartridge gekocht, zelfde resultaat. Kan ik nog iets doen om het ding aan de praat te krijgen (ze hebben inmiddels 3 catridges in huis liggen, beetje zonde) of kan hij gelijk in de prullenbak?

xp herkent de printer wel direct (als een 210 sp printer) xp drivers voor de canon bjc 210 ET heb ik niet gevonden

Ik ben op driver guide geweest, maar alles wat ik probeerde te downloaden (win98 en zo) was pagina niet gevonden.

Iemand nog een suggestie?
Alvast bedankt:)

heb je hem al schoongemaakt? van de binnenkant dan?

edit: en testpagina uitgeprint?

tig testpagina's uitgeprobeerd. 3 cartridges geprobeerd. Wat zou ik dan schoon moeten maken zodat ze weer alledrie zouden werken? Het enige wat ik kan zien is dat de cartridge tegen een printplaatje aangeklikt zit, maar dat is mijn laatste optie om daaraan te rommelen:D

ja dat moet je schoonmaken! je bedoelt waar de spuitkkop van de cartridge ingaat?

nee, de spuitkop zit hier aan de onderkant (wel zo handig:) ) maar aan de zijkant als je de cartidge inklikt zit een printplaatje, en aan de printer ook. Het lijkt wel of hij geen "inkt geven" signaal doorgeeft

ps cartridge was gloednieuw, canon merk

[edit] inmiddels op mijn pc aangesloten, zelfde resultaat, ben bang voor de prullenbak[/edit]

Ik zou de printerkop,dus die aan de onderkant ,eens met een met lauw water nat gemaakt pluis vrij doekje schoon maken.
Weg gooien kan altijd nog ,dat is zonde omdat direct te doen.
En dat print plaatje zou je eventueel met een watte staafje gedrenkt in alcohol kunnen schoonmaken.

http://www.google.be/search?q=driver++"canon+bjc+210"+xp&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N

Je kunt ook de driver voor de 150 gebruiken.
Stonden diverse sites bij.

En......
Uw zoekbewerking - canon bjc 210 et - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
.......moet denk ik ex zijn.

Is de kabel wel goed?
Inderdaad: cartridge goed tegen plaatje drukken.
Kop schoonmaken hoeft niet, omdat cartrigde en printkop één geheel zijn, dus bij een nieuwe kan hier niks aan mankeren.

En de zelftest?

:cool:

Bedankt voor alle reacties. Ik ga het printplaatje inderdaad met alcohol schoonmaken. In de kast zal ik kijken of ik nog een zelfde kabel heb.

@Peter, Het is is echt de bjc-210-ET hoor. (hij staat voor mijn neus:D ) Een eenvoudig Aldi koopje van een paar jaar geleden.

Als het gelukt ik laat ik het weten.

Bedankt Cor63. Die heb ik nu ook geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Hij doet echt alles behalve het spuiten van de inkt. Ik heb het resultaat inmiddels doorbericht aan mijn ouders en die gaan op zoek naar een andere printer.:( Het is niet anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan