Canon BJC 4300 blijft "hangen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

steru2000

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2001
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn printer, een Canon BJC-4300. Het is een oudje van zo'n 8 jaar oud, maar deed het nog altijd goed.

Ik heb er gisteren nog goed meegeprint, maar nu blijft hij bij het aanzetten "hangen". Ik bedoel hiermee, dat als ik de printer aanzet, het groene "online-lampje" blijft knipperen. Normaal gesproken druk ik dan op de "resume-knop". Meestal is het tenminste zo dat dan het papier op is, of er nog een opdracht in de wachtrij staat. De wachtlijst is leeg en ik heb zelfs de printer opnieuw geïnstalleerd met een update die ik van de site van Canon heb gehaald.

Ik heb het idee dat het niet aan de software ligt, maar aan de printer zelf.

Kan iemand me helpen of ben ik toe aan een nieuwe printer?

Alvast bedankt,

Bas Rutgers

Hoi,

Installeer de nieuwste drivers eens.(baat het niet dan......)
Misschien is anders je printkop versleten.
In dat geval is het verstandiger om een nieuwe printer te kopen want de prijs daarvan zal bijna gelijk zijn aan die van een nieuwe printkop!

Grtzzz.

Pas nog een cartridge vervangen? Als dit zo is haal de cartridge er voorzichtig uit, en plaats deze opnieuw in je printer. Print hierna een "testpagina" uit om te kijken of alles naar behoren werkt.

misschien een hoekje van een vel gescheurd wat nog klem ergens zit?

Bedankt voor de hulp

Bedankt voor alle adviezen.

De printerkop was beschadigd en ik heb daarom besloten om een nieuwe printer te kopen: dat was ongeveer even duur als een nieuwe printkop en ik kan nu ook foto's afdrukken.

Groeten,

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan