canon bjc 4300

• Onderwerp starter Onderwerp starter Henk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
goedenmiddag

Ik heb deze printer, en heb een nieuwe zwarte cartridge gekocht, na deze geplaatst te hebben, print ie niks, nog geen letter.
Kleur werkt wel gewoon,
Ik heb de het reinigen al geprobeerd, maar dat maakt niks uit
Nu heb ik die cartridge bij karwei(bouwmarkt) gehaald, merknaam was ""vobis""

Heeft iemand ervaring met die dingen, is het mogelijk dat het aan die cartridge ligt??

vriendelijk bedankt vast

Hoi henk
knippert je lampje nog wel van je printer en zo ja welke kleur en hoeveel keer die kleur

ja hoor, alles reageert verder normaal, komt alleen geen zwarte inkt op papier

Ik vroeg wat anders dus,en dat zit zo mijn dochter heeft ook canon printer en die printe ook niet meer en het lampje was 8x oranje en 1x groen dat is dus een code,waarna je in je boekje kan kijken welke fout melding dat is.Haar resttank was dus vol en kon nieuwe printer gaan kopen.
Dus daarom vroeg ik aan jou ,hoe knippert het lampje.

als er geen knipperend lampje is - is waarschijnlijk door een -niet originele- cartridge het rubbertje dat de kop van de printer "uitzuigt" vol of verdwenen - en daardoor de kop uitgedroogd - een nieuwe kop (zonder installatie - hele printer demonteren) kost een kleine 175€ ; daar heb je al een nieuwe canon Pixma voor die stukken beter en sneller print dan je huidige printer !

Bertus zei:
Ik vroeg wat anders dus,en dat zit zo mijn dochter heeft ook canon printer en die printe ook niet meer en het lampje was 8x oranje en 1x groen dat is dus een code,waarna je in je boekje kan kijken welke fout melding dat is.Haar resttank was dus vol en kon nieuwe printer gaan kopen.
Dus daarom vroeg ik aan jou ,hoe knippert het lampje.

en ik zei dus, dat alles normaal verder werkt, en dat het lampje dus normaal brand en NIET knippert, en zeker geen oranje.

maar even goed bedankt:thumb:

Serverdude zei:
als er geen knipperend lampje is - is waarschijnlijk door een -niet originele- cartridge het rubbertje dat de kop van de printer "uitzuigt" vol of verdwenen - en daardoor de kop uitgedroogd - een nieuwe kop (zonder installatie - hele printer demonteren) kost een kleine 175€ ; daar heb je al een nieuwe canon Pixma voor die stukken beter en sneller print dan je huidige printer !

en dat ligt dan aan die vobiscartridge:eek:
Ik voel me geflest dan:mad:

Garantievoorwaarden canon - bij gebruik van bijgevulde (&doorprikte) cartridges vervalt de garantie op het toestel : daar de chemische samenstelling niet overeenkomt voor de apparatuur - die in dit geval wel precisiemateriaal mag genoemd worden !

okee, bedankt serverdude
maar ""als"" er al iemand aansprakelijk moet worden gesteld, dan zou het dat vobis moeten zijn , die beweerd dat deze cartridge gebruikt kunnen worden in canon printers.
Canon zelf kan hier ook niks aan doen lijkt me,

maar goed, zover wil ik niet gaan
Uit jouw verhaal verder begrijp ik, dat de printer nu beschadigd is, zou het nog zin hebben dan , om gewoon een originele cartridge te kopen??:(

Als ik jou was zou ik geen Cannon meer kopen, ik heb al twee printers weg moeten mieteren omdat de printkop kapot was, dit kwam door het gebruik van namaak cartridges.
Heb nu sinds een jaar een HP en die doet het perfect, zowel met originele als namaak cartridges.

Het voordeel van de HP is dat de printkop in de cartridge zelf zit terwijl bij de Cannon de kop in de printer ingebouwd zit.

Als ik het zo kan zien op plaatjes heb je een demontabele printkop, dus een hendel omhalen en je kan de printkop verwijderen. Zet deze dan eens in een schoteltje lauw water en dan afspoelen, herhaal dit een aantal keer, laat de kop goed drogen en probeer of er dan wel iets op papier komt.

ik was anders over de printer wel tevreden

maestro bedankt, ik ga dat proberen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan