Canon camera aan usb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Beste mensen ,
Ik zit met het volgende probleem: Bij een kennis van mij heb ik voor de eerste keer een canon dig. camera aangesloten op de usb poort van zijn computer XP prof.
Er hoefde voor XP niets geinstalleerd te worden.
De PC en de camera zagen elkaar direct en ik heb de foto's naar een map gecopieërd, tot zover geen probleem. Camera weer uitgeschakeld en rechts onderin kreeg ik een icoon dat de camera veilig kon worden verwijderd. Aldus gedaan. Geheugen kaart in de camera verwisseld voor een ander met andere foto's ,opnieuw de camera aangesloten op de USB poort.
Maar deze keer zag de PC de camera niet.
PC voor de zekerheid een keer opnieuw opgestart, nogmaals aangesloten maar ik krijg nooit meer de camera te zien.
Wat kan hiervan het probleem zijn of wat doe ik fout ?
Vr.gr. B.Kat
 
Hoi B.Kat

Zoek in Apparaatbeheer naar USB-controllers. Staat daar ergens een uitroepteken of vraagteken?
 
Hoi l.slaats,
Ik zal een dezer dagen even bij hem langs gaan om te kijken .
Wannneer er wel een uitroep of vraagteken bij zou staan , wat moet ik dan doen.
In de beschrijving staat dat er geen speciale drivers nodig waren voor XP en daarbij, hij werd de eerste keer wel herkend en de tweede keer niet meer.
Vr.gr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Als blijkt dat het apparaat in dat rijtje staat met een vraagteken c.q uitroepteken, dan kan het zijn dat deze daar is uitgeschakeld. Komt de camera (Canon) hier in voor bij je kennis, schakel deze dan weer in en bevestig met OK. Windows afsluiten en weer opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Bij Canon camera's moet je (sowieso de bijgeleverde software installeren om problemen te voorkomen)
En wanneer je de camera aangesloten hebt de camera aanzetten en in bekijkstand zetten!
Dit alles al gedaan/geprobeerd?
Suc6es
 
Beste mensen,
Bedankt voor de recatie's op mijn vraag.
Nu is de kennis van mij met de camera en kabel terug geweest naar de winkel en nu bleek de kabel niet goed te werken ( stuk ).
Aangezien ze in de winkel geen andere kabel hadden , hebben ze de beste man maar een card-reader gegeven ter compensatie.
Nu is mijn vraag , aangezien ik daar geen ervaring mee heb, wat moet ik daar mee doen.
Uit zijn telefonische mededeling kon ik opmerken dat er software was meegeleverd.
Dus ik zal de drivers installeren en dan maar hopen dat hij het wel doet. Nu is mijn vraag moet ik deze card-reader telkens weer verwijderen of kan die in principe aan de computer verbonden blijven wanneer hij niet wordt gebruikt.
Vr.gr. B.Kat
 
Wanneer je de software installeert kan hij gewoon altijd aan je Pc blijven zitten!:D
 
Beste mensen allemaal bedankt.

Ik ga een dezer dagen wel even kijken of het lukt.
Vr.gr.B.Kat.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan