Canon EOS 400d

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilovefatguys

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Ja, die wil ik gaan kopen.
Ik koop deze met standaard bijgeleverde 18-55 lens en kan hier een 55-200 bijkrijgen. (zo'n set)
Is dit verstandig of kan ik beter kijken voor de camera zónder de 55-200 en verder sparen voor een betere "macro"-lens?

Wat zijn zowiezo goede aankopen voor een beginnende fotografe qua lenzen?
Budget is niet een probleem, tenzij het boven de duizenden euro's gaat. :shocked:

Als je een 400D gaat kopen zou ik in de shop ff wat beeldjes nemen en bekijken,eventueel met meer dan één 400D.
Ik heb namelijk zo ééntje gekocht die het befaamde onderbelichtingsprobleem had en dat is na nazicht door Etbass nog steeds niet optimaal,vooral tesamen met de 18-55 lens,die zou ik sowieso weglaten,met de andere oudere lenzen die ik nog had van een vorige EOS is het probleem minder merkbaar.
De EOS4OOD is een zeer goed toestel zolang je maar niet de pech hebt om nét zo een foute body te kopen.

kijk ook hier even en hier

Laatst bewerkt:
Als je een 400D gaat kopen zou ik in de shop ff wat beeldjes nemen en bekijken,eventueel met meer dan één 400D.
Ik heb namelijk zo ééntje gekocht die het befaamde onderbelichtingsprobleem had en dat is na nazicht door Etbass nog steeds niet optimaal,vooral tesamen met de 18-55 lens,die zou ik sowieso weglaten,met de andere oudere lenzen die ik nog had van een vorige EOS is het probleem minder merkbaar.
De EOS4OOD is een zeer goed toestel zolang je maar niet de pech hebt om nét zo een foute body te kopen.

Oh, dat is balen!
Hoe kan dat ook echt, fout in de productie ofzo?
De 18-55 zit standaard bij de kit. Ik kan ook alleen de body kopen maar nu heb ik in ieder geval wat. :cool:

Het zijn uitzonderingen maar het bestaat,getuige ervan is oa.mijn toestel,maar het blijft een topcamera zolang je uitkijkt bij aankoop.
:shocked:

Het zijn uitzonderingen maar het bestaat,getuige ervan is oa.mijn toestel,maar het blijft een topcamera zolang je uitkijkt bij aankoop.
:shocked:
no offense maar dat zogenaamde onderbelichtingsprobleem is een fabeltje... Ik heb al veel 400Ds in mijn handen gehad en belichting getest en allen deden netjes hetzelfde.

OK, de foto's komen er standaard donkerder uit maar er is geen onderbelichtingsprobleem.

Wat betreft je aankoop, ik zou die set laten voor wat ze is en enkel de body kopen.

Koop er dan een Sigma 18-50 2.8 (+- 350 €) en als je budget het toelaat een Sigma 150 2.8 macro (+- 650 €) erbij als je macro wil doen. Als dat te veel geld is voor de macro, koop dan een Sigma APO 70-300 telezoom... Die kost zo'n 250 € dacht ik en heeft ook een macro functie... Dan ben je al een eind onderweg.

no offense maar dat zogenaamde onderbelichtingsprobleem is een fabeltje... Ik heb al veel 400Ds in mijn handen gehad en belichting getest en allen deden netjes hetzelfde.

Beste,
Echt wel hoor,U hebt gewoon geluk gehad,punt uit !
Nu mogen alle proffesionelen zeggen van niet en een hele resem ingewikkelde commentaren geven,ik heb het verschil gezien.
Het is Überhaupt geen fabeltje,en dat heeft mijn verkoper samen met mij geconstateerd na alle nog aanwezige toestellen in z'n shop uit te pakken en te testen,en ook Canon en Etbass spraken van een defect/foutieve instelling (fabricagefout) van mijn Canon EOS400D.
Ik laat U in uw geloof maar ik heb "aan den lijve" ondervonden dat er wel foute EOS400D's in omloop zijn en niemand gaat mij daarvan afbrengen.
Ok nu doet ie het goed maar ik blijf met een wrang gevoel zitten na sinds de jaren'70 altijd Canon's te hebben gebruikt,het vertrouwen is een beetje weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan