canon ip 4000

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan79

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
ik heb gehoort dat de printerkop hier in de printer zit.
maar hoe weet ik nou dat ik die moet gaan vervangen.
alsik nu wat wil uitprinten zie ik over de hele pagina scheidings lijnen in het wit.

betekent dat het dan vervangen moet worden??

Als je via Start --> Instellingen --> Printers en Fax
Klik 1x met de rechtermuisknop op je printer en kies voor de eigenschappen
Je ziet dan een tabblad onderhoud.
Voer deze allemaal eens uit. De inktpatronen worden dan schoongemaakt en lost de meeste problemen op.

Als je deze opties niet zit staan dan heb je de standaard printer drivers van XP geinstalleerd en moet je de Canon drivers die bij de printer zaten even installeren.

ik heb de driver van de cd gepakt die er bij zat.
de rest ga ik even proberen

Bij bv HP daar zit de printerkop aan de cartridge zelf, bij Canon is dit dus een appart onderdeel.

Je kan hem wel verwijderen

Als de kop defect is dan knippert het lampje op de printer iedere keer 7 of 8 keer achter elkaar dan een kleine pauze (2 a 3 seconden) en begint dan weer.
Vaak is bij het beschreven probleem een diepte reiniging voldoende eventueel meerdere keren achter elkaar.

Reingen printkop van Canon Ip4000

Als je met de softwae de printerkop niet kunt reinigen, dan verwijder je gewoon de inktcartridges uit de printkop. Nadien verwijder je de printkop? Neem een deksel van een confituurpot, en vul dit met heet water. Doe daarin een steradent tablet en zet daar de printkop in. Het zal beginnen bruisen in het water. Laat de printkop er een uurtje in staan en nadat je ziet dat er geen inkt meer uit komt, hal je hem er uit. Spoel hem af met gedemineraliseerd water, en dep hem af met een vel van een keukenrol. Werkt perfect. Steradent werkt perfect, ook voor het zuiver maken van koffieaanslag in een thermosfles.

Groetjes

Roberke17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan