Canon IP2000 print alleen nog blanco pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ip2000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Vanmiddag nog nieuwe een document uitgeprint zonder problemen, daarna alles blanco. Printer print wel, maar er verschijn t niet op papier (ook niet heel licht of vaag)
tekst of beeld maakt niet uit.
Ondernomen acties:
- grijstinten printen ingesteld (dit werkte eerder bij dit probleem wel)
- teruggezet naar instelling fabrikant
- cartridge vervangen
- spuitmondjestest laten lopen
- printkop gereinigd
- printkop uitgenomen en op schoteltje water gezet (heeft de afgelopen jaren goed gewerkt bij verstopping). Daarna keukenrol eronder die inkt absorbeert (dus spuitmondejes niet verstopt)
- driver update voor Vista pc
- printer geinstalleerd op windows 7 pc

alles zonder resultaat. output blijft blanco.

wie o wie?

als je er garantie op hebt kun je hem terugsturen naar de fabriek. het kan dat een circuit is doorgebrand en er geen elektriciteit door de cartridge gaat.

als je er garantie op hebt kun je hem terugsturen naar de fabriek. het kan dat een circuit is doorgebrand en er geen elektriciteit door de cartridge gaat.

Is een €50-machine van 4 jaar oud. Dat gaat niet lukken onder garantie. Dat het iets elektronisch is, kan zeer goed. Ik krijg m nu ook niet meer aan de praat zonder de stekker eerst een paar keer 'om te polen'.
Ik vrees een gevalletje total loss...

versleten printkop

Vanmiddag nog nieuwe een document uitgeprint zonder problemen, daarna alles blanco. Printer print wel, maar er verschijn t niet op papier (ook niet heel licht of vaag)
tekst of beeld maakt niet uit.
Ondernomen acties:
- grijstinten printen ingesteld (dit werkte eerder bij dit probleem wel)
- teruggezet naar instelling fabrikant
- cartridge vervangen
- spuitmondjestest laten lopen
- printkop gereinigd
- printkop uitgenomen en op schoteltje water gezet (heeft de afgelopen jaren goed gewerkt bij verstopping). Daarna keukenrol eronder die inkt absorbeert (dus spuitmondejes niet verstopt)
- driver update voor Vista pc
- printer geinstalleerd op windows 7 pc

alles zonder resultaat. output blijft blanco.

wie o wie?

Waarschijnlijk is de printkop versleten. Als de printer al enkele jaren oud is en pakweg 2000 printjes heeft afgedrukt zou dat zo kunnen zijn. Druk eventueel een test raster af via het tabblad onderhoud en controleer of het goed is afgedrukt. Ik had dezelfde klachten met mijn iP 2000 en heb onlangs de printkop vervangen en de printer doet het weer.. Een nieuwe printkop QY6-0054-000 is duur; ongeveer � 68,00 en voor die prijs kun je een nieuwe printer kopen, maar het is zonde om een high tech apparaat weg te gooien terwijl alleen de printkop stuk is. En het is ook beter voor het milieu..

Waarschijnlijk is de printkop versleten. Als de printer al enkele jaren oud is en pakweg 2000 printjes heeft afgedrukt zou dat zo kunnen zijn. Druk eventueel een test raster af via het tabblad onderhoud en controleer of het goed is afgedrukt. Ik had dezelfde klachten met mijn iP 2000 en heb onlangs de printkop vervangen en de printer doet het weer.. Een nieuwe printkop QY6-0054-000 is duur; ongeveer � 68,00 en voor die prijs kun je een nieuwe printer kopen, maar het is zonde om een high tech apparaat weg te gooien terwijl alleen de printkop stuk is. En het is ook beter voor het milieu..

Testraster lukt ook niet meer. Blanco is echt blanco (niet vage print oid). Ik ben met je eens dat de manier waarop printers worden vermarkt het milieu geen dienst bewijst. Maar ik pas er voor om €68 in een machine te stoppen waarvan je kan verwachten dat andere ouderdomskwaaltjes de kop op zullen steken. Onlangs nog een paar uur aan het knutselen geweest om een blokkade wegens 'volle inktkussens' op te heffen.
Ik heb de printer naar de kringloop gebracht in de hoop dat een knutselaar er nog wat mee kan. Zit nu alleen nog met een flinke voorraad cartridges die ik net had besteld. Als je interesse hebt...

Ik heb nog enkele reserve inktcartridges. Het was voor mij ook een reden om dan maar de printkop te vervangen i.p.v. een nieuwe printer te kopen want dan blijf je met die dingen zitten..Misschien kun je ze op Marktplaats kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan