Canon IP4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een Canon IP4200 printer met USB poort, ik vroeg me af of ik daar een draadloos netwerk USB op kan aansluiten. Het is de bedoeling dat mijn huisgenoten dat boven een document draadloos naar de printer kunnen sturen.

Alvast bedankt!

gast0446

Ik weet niet of hij over een wifi beschikt, maar ik kan er toch een wifi usb instoppen?

nee, die USB poort is voor data (bijv. USB stick of fotocamera) om direct vanaf opslag op de printer af te drukken.
dit dus zonder tussenkomst van een computer.
De stick in de usb poort doen, zal niets opleveren, hoe wil je instellen met welk netwerk deze verbinding maakt?

In mijn printer zit een wifi ontvanger of netwerk ontvanger maar ik heb wel een netwerk USB die voor internet zorgt, kan ik de printer daar dan niet op aansluiten?
Mijn bedoeling is dat mijn zus boven en mijn vader beneden gewoon uit kunnen printen zonder hun laptops op de printer te hoeven aansluiten met de print kabel.
Ik dacht zelf dat je dan gewoon met behulp van die draadloos netwerk USB die voor internet zorgt contact kon maken met de printer.
Als dat niet mogelijk is wou het eigenlijk zo doen:

- 2e draadloze netwerk USB ontvanger kopen
- Met behulp van een USB verleng kabeltje de print-kabel aansluiten op de 2e draadloze netwerk USB ontvanger.
- Een netwerk instellen, en zo de printer erbij nemen.

Of ik dit goed heb of niet, wil je alsjeblieft even reageren?

gast0446

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan