Canon IR-1570F installeren windows 7 x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleempje, ik heb een all-in-one laser printer gekregen, maar krijg deze helaas niet aan de praat,
ik kan de juiste drivers er niet voor vinden, het gaat om een canon iR 1570F zwart laser printer.
Ik wil de drivers graag installeren op mijn Windows 7 Ultimate 64-bit...
Ik heb ergens op een engels forum gelezen dat het niet mogelijk zou zijn, maar dat lijkt me sterk.

Is er iemand die heel toevallig ervaring met dit model printer heeft, of gewoon een goede tip?

Alvast bedankt,
Groeten Remco

Deze heb ik al geprobeerd, werkt helaas niet.
Heb ook al de netspot device installer van canon geprobeerd, levert ook niks op helaas.

Dus het is geen driver- maar een communicatieprobleem? En de printer is een netwerkprinter?

Indien ja, voeg 'm in jouw Windows toe als lokale printer, met een nieuwe poort (TCP/IP poort) die verwijst naar het ip-adres dat de printer nu heeft.
Met een beetje geluk wordt meteen de juiste driver erbij gezocht, anders die even aangeven.

Tijs.

Nee er zit geen ethernet aansluiting op het apparaat, wel een telefoon lijn voor de fax, verder beschikt het apparaat gewoon over een usb aansluiting

Download-link: hier

Die driver van RogerS kun je gewoon downloaden en dan (bijv.) met 7-zip (of WinRar) uitpakken.
De (PDF)instructie voor de installatie in Windows Vista ("Vista_Install.pdf") die je dan (ook) hebt uitgepakt zou kunnen werken om de printer geïnstalleerd te krijgen, oftewel de printerdriver handmatig opzoeken in de WinVista map die je zojuist hebt uitgepakt.
Zojuist even getest voor Windows XP (32-bit), en dat werkt prima.
Ik kan even niet beoordelen of dat voor 64-bit architecturen ook (goed) werkt.

[Vlgs. mij is die Netspot installer puur voor (detectie van) netwerk-aangesloten printers.]

Tijs.

Ik heb de driver gedownload, en de bestanden uitgepakt. Hierna heb ik de vista handleiding doorgelopen, en bij het
handmatig zoeken naar drivers (stap 13) krijg ik een error dat er geen drivers gevonden kunnen worden

[smallimg]http://i59.tinypic.com/6sxv8x.png[/smallimg]

Bericht #6 op dit forum hier doet vermoeden dat er helemaal geen drivers zijn voor windows 7 x64?
http://www.sevenforums.com/drivers/201505-canon-ir1570f-windows-7-64-bit.html#post1987579

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gisteren per email contact opgenomen met Canon Nederland, zij hebben mij terug gebeld met de vervelende mededeling dat er geen drivers zijn van deze printer voor Windows 7, en dat die er ook niet komen.
Echt balen, had de printer graag willen gebruiken :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan