Canon Ixus 500: roze/paarse street op LCD en foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssweettangerine

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Mijn camera is een Canon Ixus 500 van september 2004 (altijd prima toestel geweest...maar)
Op mijn recente reis naar Indonesië is er een paars-fuchsia horizontale streep verschenen bovenaan op de display. De streep beslaat ongeveer 1/4 van de LCD. Jammer genoeg verschijnt deze paars-rozige band ook op de genomen foto's, maar iets minder groot. Hier neemt de rozige band nog ongeveer 1/10 van de bovenkant van de foto in.
Verder is de kwaliteit van de foto's aanzienlijk slechter daan normaal en zitten er horizontale fijne lijntjes/strepen op de foto's, vooral op witte vlakken in de foto's.
Heeft er al iemand met dit probleem te maken gehad? Alvast hartelijk dank!

Hier een voorbeeld van het probleem op foto
Foto-QLAY4FEJ.jpg

Foto-3APKOSQ6.jpg

bonnetje opzoeken,,,terug naar de winkel gaan,,,want dit is duidelijk een fabrieksfoutje :thumb: en anders inderdaad de klantenservice bellen (dan weet je het echt zeker)!!

Hartelijk dank voor de snelle reactie!

Jammer genoeg is de camera niet meer onder garantie.(4 jaar oud) De locale fotohandel, waar ik deze camera gekocht had, raadt me aan een nieuw toestel te kopen. Volgens hen valt herstellen enorm duur uit.

Ik heb ook de klantendienst van Canon gemaild, maar ook daar ben ik niet veel wijzer uit geworden. Ik moet hen de camera toesturen en dan zullen zij een kostenraming maken.
Indien het om een probleem met de CCD gaat, dan wordt het euvel zelfs gratis verholpen, maar dat kunnen ze pas zeggen als ze het toestel kunnen bekijken.

Nu heb ik er op zich geen probleem mee deze procedure te volgen en de 35 euro (verzending + administratie) te betalen die zo'n kostenraming met zich meebrengt.... Maar indien die raming uitwijst dat herstellen meer dan 100 euro gaat kosten, dan kan ik inderdaad beter een nieuwe kopen en dan was die 35 euro extra beter al aan een extra batterij of geheugenkaartje of wat dan ook besteed.

Is er iemand die weet of het hier daadwerkelijk om een CCD probleem gaat of indien niet een beetje zicht heeft op de herstellingsprijzen? Ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van en wil er nog maximaal 100 euro aan uitgeven. Van zodra het herstelbedrag hierboven gaat, lijkt een nieuw toestel me inderdaad een beter investering.

Het lijk me wel een grote kans idd dat het op de CCD chip zit :confused:

maar die 35 euro zijn onderzoekskosten,,, moet je die sowieso betalen ??

want misschien is het inderdaad beter gewoon een nieuwe te kopen :thumb:

Voor die 35 euro zou ik hem opsturen voor het zelfde geld is het de CCD, heb je hem wel gratis gerepareerd.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank! Ik ga het erop wagen en de camera ter herstelling inleveren.
Ik hou jullie op de hoogte van de afloop.
Groetjes, Tania

Goede beslissing, wie niet waagd wie niet wint en laat even horen hoe het af loopt.

Hartelijk dank! Ik ga het erop wagen en de camera ter herstelling inleveren.
Ik hou jullie op de hoogte van de afloop.
Groetjes, Tania

Hallo, wat was nu de afloop? Ik ben heel nieuwsgierig, want ik heb een gelijkaardig probleem met mijn Canon (PowerShot S60)...
Groetjes, Benjamin

zelfde probleem met ixus 500

Hallo,
hoe is het afgelopen met jouw ixus 500? Is hij gratis hersteld, of heb je een nieuw toestel gekocht....
Ik heb namelijk hetzelfde probleem en sta nu ook voor de keuze.
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan