Canon Lide 25 ineens gestopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietertjeswing

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2008
Berichten
7
Tot voor kon ik op mijn pc met VistaHomeEdition goed werken met mijn Canon Lide 25 scanner. Ineens doet die het niet meer.
Ik start de scanner toolbox, en krijg de volgende melding:
Cannot communicate with scanner. Cable may be disconnected or scanner may be turned off. Check status. Scanner driver will be closed.
Als ik op OK klik, komt: Unable to open twain source. Please check connection. Then re-start toolbox.
Uiteraard heb ik de connecties nagegaan, alles zit ingeplugd, er is niets veranderd met voorheen, toen die het wel deed.
De bestanden die nodig zijn om de scannerte draaien onder vista heb ik gedowload van de canon-site, uitgepakt en staan allemaal onder
“C\program files\canon\canoscan toolbox ver 4.9” 20 items in totaal.
Maar werken, ho maar!
Wie kan me helpen? Ik ben vooral onwetend op de computer, behalve sommige programma’s gebruiken weet ik niets van het binnengebeuren.
Bvd., pietertjeswing
 
Je schrijft:
De bestanden die nodig zijn om de scannerte draaien onder vista heb ik gedowload van de canon-site, uitgepakt en staan allemaal onder
“C\program files\canon\canoscan toolbox ver 4.9” 20 items in totaal.


Het bestand wat je hebt gedownload dien je inderdaard uit te pakken. Vervolgens moet je in een van die mapjes zoeken naar een Setup.exe. Het programma dien je dus eerst te installeren en niet alleen te koppieren naar een map.

Vaak staat de setup.exe in de folder met de naam English. Anders even zoeken in alle folders die je ziet na uitpakken.
 
Je schrijft:
De bestanden die nodig zijn om de scannerte draaien onder vista heb ik gedowload van de canon-site, uitgepakt en staan allemaal onder
“C\program files\canon\canoscan toolbox ver 4.9” 20 items in totaal.


Het bestand wat je hebt gedownload dien je inderdaard uit te pakken. Vervolgens moet je in een van die mapjes zoeken naar een Setup.exe. Het programma dien je dus eerst te installeren en niet alleen te koppieren naar een map.

Vaak staat de setup.exe in de folder met de naam English. Anders even zoeken in alle folders die je ziet na uitpakken.

de bestanden zijn allemaal uitgepakt, hebben op een paar na allemaal .dll extensies, andere zijn .icc, .ocr, .tbl, .ICM, en bestand CSTBox.exe. Deze laatste levert bij dubbelklikken op dat de start van detoolbox wordt getoond, als ik dan klik op een scanbutton voor een bepaald programma, dan komen de meldingen. maakt niet uit welke button ik gebruik. (die zijn voor copy, print,mail, OCR, PDF, en 2 plaatjes scanners.
En setup.exe, zit niet in een van de files die uitgepakt zijn. English heet ook geen van de files.
hoe verder? dank.
 
Even voor je gekeken maar ik weet niet wat jij gedownload hebt.

Als je naar deze pagina gaat

http://software.canon-europe.com/products/0010219.asp

Zet OS op Vista en taal op Dutch en klik op Submit.

Vervolgens is de eerste link
1. CanoScan Toolbox (4.932)

Deze downloaden en uitpakken en je krijgt keurig 6 mapjes disk 1 t/m disk 6.

Ga naar map Disk 1 en daar staar een setup.exe
Kan zijn dat de installatie vraagt om disk2. Dan pas je de lokatie waar je nu \disk1 ziet staan en pas je 1 aan in 2 enz.

Dan pas wordt de Toolbox geinstalleerd.
 
Even voor je gekeken maar ik weet niet wat jij gedownload hebt.

Als je naar deze pagina gaat

http://software.canon-europe.com/products/0010219.asp

Zet OS op Vista en taal op Dutch en klik op Submit.

Vervolgens is de eerste link
1. CanoScan Toolbox (4.932)

Deze downloaden en uitpakken en je krijgt keurig 6 mapjes disk 1 t/m disk 6.

Ga naar map Disk 1 en daar staar een setup.exe
Kan zijn dat de installatie vraagt om disk2. Dan pas je de lokatie waar je nu \disk1 ziet staan en pas je 1 aan in 2 enz.

Dan pas wordt de Toolbox geinstalleerd.

bedankt dat je er zoveel moeite voor doet. Ik heb precies alles gedaan zoals je had gezegd, en inderdaad, het proces verliep anders dan met die download van gisteren. Er staan weer keurig (na installatie van Winzip, wat volgens mij ook ineens verdwenen is), 20 bestanden, en ik heb computer afgesloten en opnieuw opgestart, toen weer canon toolbox geprobeerd, en ... geen resultaat, zelfde meldingen als voorheen.
Ik snap ook niet dat zulke dingen zomaar kunnen gebeuren als je geen handelingen uitvoert, hoe kan een programma de ene weeknog prima werken en de volgende keer dat je het gebruikt, er gewoon de brui aan geven? Dat ik dat niet snap zal wel zijn omdat ik zo'n leek op computer gebied ben, maar het gaat mijn pet echt te boven. Hoe dan ook, ik kan nog steeds niet scannen, misschien moet ik nu wel direct mailen naar Canon?
bedankt in ieder geval.. groet, petra
 
Probeer anders eens om alles van de Scanner weer de deinstalleren zodat alle software en drivers van de scanner verwijderd zijn.

Koppel je scanner los van de PC en herstart de PC.
Installeer daarna de software opnieuw en sluit de scanner pas aan als de software hierom vraagt.

Mogelijk dat hij nu de weg kwijt is en door alles even opnieuw te doen wil soms weer goed gaan werken.

En dat iets en zomaar niet meer doet dan kan inderdaad. Er zijn vele factoren die meespelen. Denk aan een update van Windows / Virus programma / installatie van anders hard -of software en dan ineens kun je problemen krijgen. USB apparten zijn helaas wel vaker gevoelig voor problemen en het wil wel eens helpen om een andere USB poort te gebruiken. Sluit je de scanner wel rechtstreeks aan op de PC of gebruik je een los kastje (USB Hub). Zo ja dan moet je de scanner rechtstreeks met de PC verbinden aangezien scanneer daar ook vaak problemen mee hebben.

Zorg er wel voor dat alle software en drivers die je gebruikt ook geschikt zijn voor Vista. Dit kun je eenvoudig via de website van Canon controleren.

1 voordeel is wel dat je hiervan weer leert en zo steeds weer wat verder komt.
 
Laatst bewerkt:
Probeer anders eens om alles van de Scanner weer de deinstalleren zodat alle software en drivers van de scanner verwijderd zijn.

Koppel je scanner los van de PC en herstart de PC.
Installeer daarna de software opnieuw en sluit de scanner pas aan als de software hierom vraagt.

Mogelijk dat hij nu de weg kwijt is en door alles even opnieuw te doen wil soms weer goed gaan werken.

En dat iets en zomaar niet meer doet dan kan inderdaad. Er zijn vele factoren die meespelen. Denk aan een update van Windows / Virus programma / installatie van anders hard -of software en dan ineens kun je problemen krijgen. USB apparten zijn helaas wel vaker gevoelig voor problemen en het wil wel eens helpen om een andere USB poort te gebruiken. Sluit je de scanner wel rechtstreeks aan op de PC of gebruik je een los kastje (USB Hub). Zo ja dan moet je de scanner rechtstreeks met de PC verbinden aangezien scanneer daar ook vaak problemen mee hebben.

Zorg er wel voor dat alle software en drivers die je gebruikt ook geschikt zijn voor Vista. Dit kun je eenvoudig via de website van Canon controleren.

1 voordeel is wel dat je hiervan weer leert en zo steeds weer wat verder komt.

dank voor alle moeite en adviezen.
Inmiddels heb ik alle geadviseerde handelingen enkele malen uitgevoerd, nog steeds tevergeefs helaas. Ik blijf dezelfde meldingen houden die ik het eerst beschreef.
Goede raad is echt duur, want ik kan nog steeds niks scannen. Ik geloof dat ik nu maar rechtstreeks aan canon ga mailen wat zij me kunnen aanraden.
mochten er nog briljante ideeen zijn, dan houd ik me aanbevolen.
pietertjeswing
 
Zelfde probleem, dus het spookt aardig rond....

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem op een xp computer met een lide20 scanner eraan. Volgens mij is het na de laatste windows patch fout gegaan, mijn scanner heeft het 5 jaar prima gedaan en sinds kort krijg ik ook die wazige driver foutmeldingen. Opnieuw installeren heeft allemaal niet geholpen. Wie weet raad, welke stappen moeten we ondernemen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan