Canon MG 4150 printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Onlangs heb ik bovenstaande printer gekocht. Bij de installatie wordt in het configuratiescherm Printers de Canon MG 4100 series Printers en de Canon MG 4100 Printer WS geïnstalleerd. Bij het printen van documenten e.d. moet in het ene geval de Canon MG 4100 serie Printers gebruikt worden en in een ander geval de Canon MG 4100 series Printer WS. Mijn vraag is wat is het verschil tussen beide drivers en kunnen de printerinstellingen gewijzigd worden zodat altijd dezelfde driver gebruikt wordt.
Het besturingssysteem van mijn laptop is Windows Vista.

Al vast bedankt voor het antwoord.

Hans

Ja, maar ik heb niets kunnen vinden dat mijn probleem betreft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens even in apparaatbeheer zie je daar nog vreemde vraagtekens, uitroep tekens staat iets dubbel vermeld.

Waarschijnlijk conflict met de drivers. Anders verwijder daar even die drivers en doe een nieuwe install met je cd rom als je die hebt.

en anders deze. Klik. Onderin firmware. accepteer en download. klik

Laatst bewerkt door een moderator:
In apparaatbeheer zie ik niets vreemds. De update op de site van Canon heeft waarschijnlijk geen zin omdat betrekking heeft op de aansluiting via een USB kabel terwijl mijn printer alleen als draadloos is ingesteld. Er rest mij dus niets anders dan alles te verwijderen en alles weer opnieuw te installeren. Daar wacht ik echter nog even meer om te zien of er nog meerdere reacties zijn.

Hallo ben ik weer je moet volgens mij deze stappen volgen. De usb moet losgekoppeld worden om verbinding te maken met je router zover ik weet.
Nu hoop ik dat dit het is. Klik

Nog steeds heb ik hetzelfde probleem en ben nog niet overgegaan tot een herinstallatie van de printerdriver. Ik hoop nog steeds dat iemand mij kan vertellen wat de functie is van de Canon MG 4100 Printer WS. Hetgeen jij in je bericht heb geschreven is een herinstallatie van de printerdriver en daar heb ik geen probleem mee.

Van Canon kreeg ik de onderstaande informatie:
Volgens de ons verstrekte informatie wordt de Printer met toevoegsel „WS“ door het besturingsysteem zelf gecreëerd. Dit toevoegsel blijkt van Microsofts „WSD“ voort te komen. „WSD“ is de afkorting voor „Web Services for Devices“.

WSD maakt het mogelijk om de functionaliteit in het netwerk van de in het netwerk geïnstalleerde, IP-gebaseerde apparaten aan te tonen. Verder kunnen daardoor deze apparaten hun diensten via het Web Services Protocoll ter beschikking stellen aan client PC’s.

In hoeverre u het gebruik van het Web Services Protocoll benodigen, hangt af van persoonlijke omstandigheden en is dus voor ons niet in te schatten.
Wanneer u geen „speciale“ toepassingen gebruikt die WSD nodig hebben, raden wij aan om WSD instellingen in het MG-apparaat te deactiveren, zodat de printerdriver zonder het toevoegsel „WS“ kann gebruikt worden.

De drivers heb ik verwijderd en vervolgens alles weer opnieuw geïnstalleerd waardoor mijn probleem is opgelost.
Manamana, bedankt voor het meedenken.
Groet
Hans

Oke Hans dat is netjes opgelost dus. Tja soms werken dingen niet zoals je het zou willen dat ze moeten werken. Maar bedankt voor de terug koppeling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan