Canon MG3150 print zwarte tekst wazig af ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Mijn printer print de laatste tijd zwarte teksten wazig af, de teksten in kleur worden wel goed afgeprint.
Cartridges zitten beiden nog zo goed als vol.
Ik heb de printer al automatisch en manueel uitgelijnd zonder resultaat.
Zou het kunnen dat de zwarte printkop(denk dat dit een vaste is) versleten is of zou dit ook aan de niet originele cartridge kunnen liggen ?
 
Als de printer al wat ouder is (ouder dan 4 a 5 jaar) dan zou het heel goed slijtage in de printer kunnen zijn.
Maar wat ook kan is dat het de cartridge is. Als u steeds de zelfde cartridge gebruikt en die laat bijvullen, dan is het bijna zeker dat daar het probleem zit.
 
Printer is een jaar of drie oud. Ik weet nu niet of hier een vaste printkop inzit of dat deze op de cartridge zelf zit ?
Cartridge is geen originele die erin zit maar dat was de vorige ook niet.
 
De printkop zit bij een inktjetprinter in de cartridge, maar de aansturing van de printkop zit in de printer zelf.
Als ie niet meer goed print kan het dus zowel aan de printer liggen als aan de cartridge.
De enige manier die ik weet om er achter te komen wat het is is door eer een andere cartridge (bij voorkeur een originele om er zeker van te zijn dat het niet daaraan ligt) in te stoppen. Als het probleem zich dan nog steeds voordoet is het de printer.
 
Ok, bedankt.
Ik ga de firma van de cartridge eens contacteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan