Canon MG5150 printprobleem (afdruktaak verhindert wachtrij)

Status
Niet open voor verdere reacties.

newmagrib

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Beste mensen,

Ik heb een Canon MG5150 (all-in-one printer). De printer heb ik nu een maandje, en heeft al sinds het begin hetzelfde probleem. Als ik een document print dan verschijnt er een foutmelding met: "Een afdruktaak in de wachtrij afdrukwachtrij verhindert dat andere afdruktaken worden uitgevoerd". Dit klopt echter niet, ik heb dan maar één enkele bestand geprint? Als ik vervolgens bij het printericoontje via de rechter muisknop "probleem oplossen start", begint hij wel te printen. Bij een volgende printopdracht herhaald dan helaas weer hetzelfde probleem. Al met al zeer vermoeiend als je iets wilt printen.

Ik heb op google gezocht naar oplossingen, helaa niks gevonden :s....

Met de printer lijkt niks aan de hand te zijn, start prima op. Ik heb de drivers op de correcte manier gesinstalleerd (nieuwste drivers gedownload, installeren en apparaat aansluiten). Ik heb een nieuwe asus laptop dat draait op windows 7.

:(

Doe het volgende:
a. Maak een snelkoppeling met als opdrachtregel cmd.exe en rechtsklik daarop. Kies voor "Als Administrator uitvoeren"
b. In het geopende CMD-venster:
net stop spooler
cd /d %windir%\system32\spool\PRINTERS
start .

Kijk of je spool-bestanden tegenkomt in het dan geopende Verkenner-venster. Haal die dan allemaal weg. Switch weer over naar het CMD-venster, en type daar in:
net start spooler
exit

Kijk of je probleem weg is dan.

Tijs.

Dit lukt me: net stop spooler

maar deze zin: cd /d %windir%\system32\spool\PRINTERS lukt niet. Moeten de spaties erbij?

Welke (fout-)melding krijg je bij die cd /d opdracht?
En ja, het moet incl. de juiste spaties worden ingetypt.
cd<spatie>/d<spatie>%windir%\system32\spool\PRINTERS

Tijs.

Ik krijg toegang "toegang geweigerd"?

zie bijlage
naamlooszy.png

Ok, dan heb je nóg meer rechten nodig.

Download psexec.exe, en zet die in de C:\Windows\System32 map
Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad, met aanroep:
psexec.exe -i -d -s c:\windows\system32\cmd.exe
Rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
Dan in het geopende CMD-venster:
start .
(let op: inclusief de '.' in de aanroep).

Meer informatie over psexec: hier

Succes,

Tijs.

Ik heb dit allemaal gedaan, als ik "start ." intik en enter druk, dan open ik map system32?

en nu? :s

Als ik deze zin invoer: cd /d %windir%\system32\spool\PRINTERS, dan krijg ik weer toegang geweigerd...

Bij probleem oplossen worden de "spoolers" iedere keer opnieuw opgestart. Zou het kunnen zijn dat de printer daarom iedere keer eenmalig wél print?

Kom even naar de Helpmij chat, dan kijk ik wel even op je pc wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Programma dat jij moet draaien is: Teamviewer Quick Support

Ik ben tot ong. 16:15 in de chat. Als je dan nog niet bent langsgeweest dan ga ik daar weer weg.

Tijs.

Even een tussenstand:
Alle Canon software verwijderd
Handmatig de printer opnieuw toegevoegd.
Alle printmonitors van Canon verwijderd.
PC laten uitzetten, printer van stroom af, minuut wachten, printer weer aan stroom, pc opstarten.

Hopelijk verneem ik in de chat straks of het printen nu wel lukt, anders lijkt het me een probleem met de printer zelf.

Tijs.

Beste Thijs, het probleem is er na het pc opstarten nog steeds :(

Toch erg bedankt voor de moeite en tijd die je hebt genomen.. :)

Hopelijk reageert er nog iemand. Anders (als het op andere computers met een ander besturingssysteem ook niet goed werkt) contact opnemen met Canon.

Tijs.

Hey, ik heb exact hetzelfde probleem, heb een asus met windows 7, maar wel een hp printer die dezelfde foutmelding enz geeft.... Is er al een oplossing voor het probleem?

Hey, ik heb exact hetzelfde probleem, heb een asus met windows 7, maar wel een hp printer die dezelfde foutmelding enz geeft.... Is er al een oplossing voor het probleem?

Nope, het probleem is er nog altijd. Als ik moet printen, dan druk ik op afdrukken en laat ik de laptop opnieuw starten. Heel irritant! :p

zelfde probleem

Ik ben nieuw op dit forum, en heb hetzelfde probleem met een ASUS N serie laptop en een HP B010 printer: "Een afdruktaak in de wachtrij verhindert dat andere afdruktaken worden uitgevoerd". Dit is het eerste forum dat eenzelfde probleem behandeld. Vanmorgen heb ik een windows 7 (64bit) recovery gestart, uitkomst: probleem is er nog steeds. Het is een virtueel in de afdrukrij onzichtbaar document. Eerst met een Canon printer, daarna met HP B010, steeds hetzelfde. Wie heeft ideeen?

@jaopaolo:Welkom op Helpmij...:thumb:

Dit topic is orgineel uit Maart en derhalve niet actueel meer.Mee liften in een topic is ook niet gewenst(lees toegestaan).En vooralsnog komt er hier geen oplossing.
Verzoek is om zelf een vraag te maken in de juiste sectie voor je probleem.
Dit topic word nu voorzien van een slotje.

succes.
Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan