Canon MG5250 wel herkenbaar in netwerk maar niet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

verinfo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Ik ben al enige tijd aan het worstelen met mijn Canon MG5250 printer.
De printer draait in een draadloos netwerk en werkt prima vanaf een XP laptop.
Op mijn laptop met W7 zie ik de printer in het netwerk maar als ik hem wil installeren lukt dat maar niet.
Ik kan de printer gewoon pingen vanaf deze laptop maar dedrivers laten zich niet installeren.
Laatste drivers gedownload ; geen oplossing.
Alles verwijderd, netwerk opnieuw geinstalleerd met andere naam, schoongemaakt met CC Cleaner, opnieuw opgestart.
Geen resultaat. Driver programma zegt "de printer is niet te vinden".
Printer installaeren van W7 ; vind de printer niet.
Wie help ?

Hallo verinfo. Als je deze op 1 computer hebt geinstalleerd dan hoef je alleen maar te delen. Ik neem aan dat je hem op xp hebt geinstalleerd. Klik

Klik.

Laatst bewerkt:
Als het zo eenvoudig was

Dank voor je antwoord maar zo eenvoudig is het helaas niet.
XP en W7 hangen in een netwerk.
Draadloze printer ook.
Het lijkt alsof mijn W7 computer de printer niet detecteert in het netwerk.
Hoewel in het netwerkcentrum de printer keurig te zien is.
Ook is de printer te pingen.
Alleen als ik via installeren nieuwe netwerk printer hem probeer te installaren kan W7 de printer niet vinden.
Ook als ik de drivers probeer te installeren zegt het installeer programma"geen printer te vinden"

Probeer anders eens de printer te verwijderen op de pc waar XP op staat. En de Printer dan eens op de Wind7 pc te installeren. Als deze lukt kan je hem met de xp delen :d . Maar als deze niet lukt moet je hem terug installeren op je windows xp en verder zoeken.

Dank

Dank voor jullie reacties.
Installeren op de XP en dan delen is helaas geen praktische optie ; is een laptop die niet altijd in gebruik is.
W7 is 32 bits versie.
Het heeft volgens mij te maken dat W7 moeite heeft apparaten te herkennen in het netwerk.
Of er is iets mis met de instellingen van het netwerk ; ik heb echter het netwerk al eens van naam veranderd en opnieuw ingesteld.
Ik ben er namelijk net achter gekomen dat het instelprogramma van mijn netwerk harde schijf ook mijn netwerk schijf niet kan vinden. Terwijl de hard ingestelde verwijzingen gewoon werken als ik die koppel. rarara

Had een dergelijk probleem. Kreeg na installeren met de CD-rom steeds de melding Nieuwe poort is niet gemaakt:0000. Terwijl de printer wel werd herkent in netwerk.
Ik heb alles verwijderd. Priner uitgezet en opnieuw aangezet en via de canonsupportsite opnieuw het stuurprogramma: http://www.canon.nl/Support/Consume...x?DLtcmuri=tcm:16-856622&page=1&type=download
de MP navigator
http://www.canon.nl/Support/Consume...x?DLtcmuri=tcm:16-856632&page=1&type=download
en Easy webprint gedownload
http://www.canon.nl/Support/Consume...x?DLtcmuri=tcm:16-854343&page=1&type=download

Waarmee mijn probleem ia opgelost. Wellicht kan jij dit ook proberen.

Windows 7 ultimate
Dit was bij mij de oplossing
start
onderstaande in opdracht regel (programma’s en bestanden zoeken ) typen:
GPedit.msc < enter>
Computer configuratie
Beheers sjablonen
Printers
<dubbelklik op> Printer stuurprogramma’s uitvoeren in geïsoleerde processen
<Uitschakelen aanvinken>
<Toepassen> < ok>

Hierna printerdriver installeren
Onderstaande in opdrachtregel intypen:
Hdwwiz
Selecteer jouw printermerk en bijbehorend stuurprogramma.
Als het goed wordt de printerdriver nu wel geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan