Canon MG5350 printer error B200

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi,
Ik heb de canon MG5350 printer en die gaf vanmorgen strepen op een printafdruk. Ik heb toen een controle spuitopeningen gedaan en kreeg ik een afdruk waarvan de bovenste zwarte balk met blokjes ontbrak. Ik heb toen een reiniging gedaan maar geen resultaat. Toen een dieptereininging ook geen resultaat. Ik heb toen een nieuwe dikke zwarte inktpatroon in gedaan toen schakelde de printer vanzelf uit. Toen ik het weer aandeed kreeg ik error B200 en de lampjes op de inktpatronen branden niet. Op mijn pc krijg ik bij het menu van geïnstalleerde printer dat de printer offline is terwijl de printer aan staat. Heeft iemand een idee wat er precies aan de hand is. Bedankt. Lowa

Hallo

Zonder specifiek iets op te zoeken , komt het grof gezegd hier op neer :

Het principe van dergelijke printers , is een kamer , gevuld met inkt , wordt verhit , en spuit doorheen een spuitmond op het papier.

Mits er ettelijke kanalen verstopt zijn , is er geen inktdoorvoer , die het een en ander kan afkoelen aanwezig --> reeele kans op te warm worden van de printkop.

Het blijven proberen om te reinigen met een verstopte printkop , heeft blijkbaar de printerkop doen oververhitten , waardoor deze is gesneuveld.

Wacht uiteraard verdere antwoorden af , en hopelijk voor u heb ik geen gelijk...

Op regelmatige basis eens iets afprinten om verstoppingen te voorkomen is het eenvoudigste.

Als een reinigingscyclus niet lukt , zou ik de printkop manueel reinigen , op youtube zullen wel de nodige video's te vinden zijn.

peter

Ik heb alle tips van mama mama geprobeerd echter zonder resultaat. Ik heb de printkop nu eraf gehaald en schoongeveegd want het zat vol met zwart inkt. Ik zal het laten drogen en straks weer erin stoppen en proberen

Hallo

Zo ziet een dergelijke printkop er uit ... zie je ook meteen wat deze kost :

https://www.benl.ebay.be/itm/Origin...105366?hash=item1c8b5b5ed6:g:UlYAAOSwaG9XJRQM

Als je kijkt naar de hoeveelheid printerkoppen dat deze verkoper reeds heeft verkocht ... een veel voorkomend defekt.

Toch zelf eens gekeken wat deze error inhoudt , en komt er zo goed als altijd op neer ---> defekte printkop.

https://www.consumentenbond.nl/test/elektronica/b200-foutmelding

"Ik heb alle tips van mama mama geprobeerd echter zonder resultaat. Ik heb de printkop nu eraf gehaald en schoongeveegd want het zat vol met zwart inkt. Ik zal het laten drogen en straks weer erin stoppen en proberen "

Niet precies DE te nemen aktie ...

Dergelijke koppen dienen vochtig te blijven (daarom parkeerd de printer deze ook zo snel mogelijk)

Voorzichtig doorspoelen m.b.v. pikuur en "flushing" vloeistof , zie ettelijke youtube filmpjes ... indien de printkop slechts verstopt was , en niet defekt , was wel een mogelijkheid en meer logische aktie geweest.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Laatst bewerkt:
Ja de printer geeft off line aan. Een printkop kost bijna even duur als een nieuwe printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan