canon MP160 geeft lege inktpatronen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik heb een tijdje terug de inktpatronen van mijn printer vervangen, na enkele prints geeft hij al de foutmelding lege inktpatronen.
Voorheen gebruikte ik altijd de canon patronen, maar ik heb nu "eigen merk" van een site.
De detectie werkt dus niet (goed) bij deze patronen, maar ik kan nu dus al niet meer printen.
Wie weet of er een manier is om die detectie uit te schakelen?

Op de 'lege' inktpatro(o)n(en) vind je een piepklein gaatje. Dit is de reset button. Met iets heel duns kun je hierin prikken zodat hij word gereset. Dit werkt op bijna alle inktmerken. Hierdoor zal hij weer een tijdje mee moeten kunnen.

Ik heb helaas geen klein gaatje kunnen vinden op de cartridge
edit; gevonden onder de sticker.
Nu nog iets heeeel erg duns.....

Laatst bewerkt:
Speld idd, maar het haalt helaas niks uit, hij blijft die melding geven.

Wat leverde mijn tip in posting #2 op?

Tijs.

Helaas krijg ik het programma niet werkend en blijft hij steeds hangen op "read info"

Probeer eens de volgende stappen:
a. Zet de printer eerst uit, haal de voedingsstekker uit de printer en wacht 3 minuten. Steek de voedingsstekker weer in de printer en zet de printer aan. Laat 'm aanstaan.
b. [Ik ga ervan uit dat je Vista of Windows 7 hebt]: Rechtsklik op het uitgepakte MPTool.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Kijk of dat betere resultaten oplevert.

Tijs.

Hier hebben ze het erover dat de printer eerst in Maintenance modus moet staan voordat je MPTool moet gaan gebruiken.

Hopelijk helpt je dit verder, want ik heb geen tips meer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toch nog 1 tip gevonden die je kunt proberen als mptool niet werkt of niets oplevert:
After you install your refilled cartridges, and you get the obligatory "you are out of ink" warning, press and hold your Reset button for 3-5 seconds. My test printer at the ink shop requires that I do this twice, once for the black and then again for the color. Don't be alarmed if you have to do it twice as well.

Succes,

Tijs.

Nu werkt het programma wel! Als het klaar is, laat ik weten of het gewerkt heeft.
edit; het heeft gewerkt! Ontzettend bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan