Canon MP160

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodin

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Berichten
147
Hallo,


Onlangs hebben we thuis een draadloos netwerkje aangelegd omdat er een nieuwe laptop is aangekocht. Nu de router die ik heb is een D-Link DIR 635.
De bedoeling is dat mijn zoon ook kan printen vanaf zijn laptop naar de lokale thuisprinter. Dat lukt ons niet. We draaien allebei op Win 7. Ik heb zelfs de drivers geïnstalleerd op de laptop van de printer. De laptop is wel een 64-bit besturing en heb dan ook de 64 bit drivers van de printer gedownload en geinstald. De printer wordt op de laptop wel herkend (groen vinkje) maar als er iets word afgedrukt komt er op de laptop op "printer is offline". Wat doen we fout? Heb ik iets over het hoofd gezien?...

Graag raad...

Groetjes,

Peter
 
Doet hij hetzelfde als hij met de kabel aan het netwerk is aangesloten?
 
Ik heb gewoon geprobeerd met de kabel van de printer in een usb poort van mijn desktop en daarna in de usb poort van de D-Linkrouter en beide gaven op de laptop aan dat de printer offline was en niet kon geprint worden. Vreemd hé...
 
@ Bodin,

Is die USB aansluiting op je router niet bedoeld voor NAS apparatuur? Volgens mij
gaat een netwerkaansluiting beter werken..:)

Groet,

Remy
 
@mrHenkie: ik kan enkel printen met mijn desktop pc, niet met de laptop. Maar de usb kabel van de printer zit momenteel wél in een usb poort van de desktop!
@Remy: bedankt alvast, ik ga het eens lezen vanavond en eens uittesten! Ik hou jullie allebei op de hoogte!
Bedankt al bij voorbaat!

Mvg,

Peter
 
Ik zal even wat duidelijker zijn, wat ben iets vergeten te vermelden, nl. dat ik een thuisnetwerkje heb gemaakt en dat ik via dat thuisnetwerkje als ik bvb. met de laptop boven bezig ben, iets probeer af te drukken en dat niet gaat. Sorry...;-)
 
Maar kan je dus wel printen als de kabel die normaal in de desktop zit in de laptop zit? Hopelijk wel. Zo niet, ligt het waarschijnlijk aan je software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan