Canon MP250 wil niet printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo jongens & meisjes,

ik ben gister avond en nu bij mijn tante en zij heeft geen verstand van computers, maar ze heeft een nieuwe printer gekocht.
Ik heb deze printer nu voor haar aangesloten en ik heb alle oude drivers en alle oude drivers uit Windows XP verwijderd en toen de nieuwste drivers voor Win XP geinstalleerd (de pc is een HP, niet zo'n nieuwe, de OS is Windows XP ik neem aan 32 bit).

Nu ik wat wil uitprinten via welk programma dan ook (Word, kladblok enz.) de printer gaat wel laden en krijgt dus wel zijn data binnen, hij bereidt dan zich voor, de cartridges schoonmaken enzo maar hij print niet. Ik heb de printer en handleiding alles al gevolgd. De cartridges al naar van alles na gecheckt enzovoort.

Nu kijk ik via Word en dan weer printen, dan geeft hij aan dat deze printer niet actief is. Ik denk dus uiteraard dat dat het probleem wel zou zijn.
Maar hoe kan ik dit fixen, of wat kan anders het probleem zijn en wat kan ik er dan anders aan doen?

Het zou heel mooi zijn als jullie een oplossing weten!

Groet,

Eerste waar je naar moet kijken is of je niet per ongeluk wat blokkeer-tapejes hebt laten zitten. Open alles van die printer en kijk of je nog ergens blokkades tegenkomt. Er moet ook een handleiding bij zitten op papier die ook alle blokkeringen aangeeft, dus loop ook dat na.
M.b.t. printen: Eerst maar eens beginnen met een testpagina af te drukken om te zien of het ding zowiezo wel werkt. Start -> Uitvoeren -> control printers
Dubbelklik op de printer en kijk of er zaken in de wachtrij staan. Haal die eruit.
Sluit het venster
Dan weer in het printer-overzicht: Rechtsklik op de printer en kies Eigenschappen.
Kijk in het tabblad Algemeen dat daar uitsluitend A4 als beschikbaar papier staat. Daarna klikken op Testpagina afdrukken en kijken wat er gebeurt.

Tijs.

@dnties Dat soort dingen heb ik allang gedaan! Toch bedankt voor je antwoordt, het blijft ons nog steeds een raadsel waarom hij het niet doet.
Ik heb de printer op een laptop aangesloten en daar doet de printer het ook niet op dus waarschijnlijk zit het wel in de printer en misschien zit er uiteraardt nog wel een blokkeer-tapeje, daar zou ik toch nog eens grondig naar moeten kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan