canon mp495 printen via wifi lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik krijg heg niet meer voor elkaar via Wifi te printen.
Als ik de router opdracht geef om nieuwe printers te zoeken vindt die niks.
as ik de canon installeer met de cd die er bij zit kan die geen Wifi vinden, via USB werkt alles prima.

Wat zou dit zijn? Wellicht defecte Wifi in de printer ofzo?

Als ik bezoek krijg thuis en deze willen via wifi printen doe ik altijd het volgende:
De printer wordt geinstalleerd via de hardware - dus via configuratiescherm en apparaten en printers.
Hier installeer ik dan een nieuwe printer - als het bezoek vertrekt verwijder ik de geinstalleerde printer weer van hun computer.
Bij mij werkt dit altijd (met XP, Vista en W7).
Probeer het eens, wellicht werkt dit voor jou ook.

Ik ga er overigens wel van uit dat je printer is aangesloten op het netwerk.
(in je MSHOME of Thuisgroep netwerk of woorden van gelijke strekking - als het maar op je eigen netwerk is).
Heb je geen netwerk dan dien je wel het ip- en mac-adres van de printer te achterhalen.

Nogmaals, dit is mijn ervaring.

Laatst bewerkt:
Mijn printer laptop en pc staan allemaal in het netwerk, alles is thuis via wifi verbonden, het toevoegen van priners via configuratie scherm werkt ook niet. Geeft aan dat de niks vindt helaas

Staat DHCP aan in de router....?
Wat voor router heb je btw?
Sommige‑Wi-Fi-apparaten moeten in de detectiemodus (WPS - Wireless Protected Setup) worden gezet voordat ze kunnen worden gevonden.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dhcp aanstaat andere apparaten krijgen nl wel automatisch een ip adres.
Ik heb een linksys e2000(cisco) router letterlijk overgenomen van de router deze tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan