Canon MP510 resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenno

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Hallo,

Ik heb gisteren een compatibel inktpatroon in mijn printer gestopt. De handleiding zegt dat ik dan nog 5 sec. op de reset knop moet drukken en dan kan ik weer printen. Helaas is dit niet helemaal waar. De melding dat de inkt op is verdwijnt niet en ik kan dus niet meer printen. Hier de foutmelding op de printer:

U041
The inkt may have run out. Replacing the ink tank is recommended.

Heeft iemand een idee hoe ik de printer ervan kan overtuigen om toch weer te printen?

Als het uitschakelen niet lukt dan kan je de statusmonitor uitschakelen en dan krijg je geen informatie meer terug van de printer en dus ook geen inktpatroon leeg meldingen. Heb je al geprobeerd om langer om de knop te drukken (tot 10 seconden achter elkaar) ?

Soms moet je net zo lang op de OK knop drukken totdat je de waarschuwing krijgt om de inktmeterstand uit te schakelen en dan krijg je de waarschuwing dat de printer het gebruik van hervulde patronen herkent en niet verantwoordelijk is door schade tgv van dit, blabla...... Let op: Canon kan dan in het uiterste geval de garantie van zich afschuiven als blijkt dat door deze patronen de printer onherstelbaar kapot is gegaan, dus je bent gewaarschuwd. Druk dan pas op 5 seconden of langer op de paperknop (reset) en dan moet hij zijn uitgeschakeld.

Als dat nog niet lukt dan kan je de chip laten resetten (o.a. bij mij) zodat de inktmeterstand weer hersteld wordt.

Laatst bewerkt:
Canon MP510

Bij mijn Canon MP510 is dit ook het geval. De printer heeft na het uitschakelen van het inktniveau controle systeem ongeveer 4maanden geprint met immitatie inktpatronen (zonder chip), maar sinds een week doet hij niets meer. Foutmelding U043 [De volgende inkttank wordt niet herkend] Wat kan ik hier aan doen ?
Is de printer niet te resetten ?
Hoe zijn de oude patronen te resetten ?

Gr. Dirk

Het kan zijn dat de desbetreffende chip gewoon kapot is gegaan door het veelvuldig verplaatsen van de delicate chip. Meestal is het ten gevolge van statische ontladingen dat de chip het begeven heeft. Het beste is de originele patronen na te vullen omdat de bouw ervan superieur is boven die van namaakpatronen en veel betere inktflow garanderen naar de printkop toe.

Gewoon een nieuwe patroon kopen lijkt mij het beste voor jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan